manipulator

English translation: controller

19:46 Jul 7, 2020
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / panel maszynisty
Polish term or phrase: manipulator
Widoczne dla maszynisty elementy manipulatora znajdujące się „ponad płytą pulpitową” (uchwyt dźwignia, osłona półkolista ruchoma związana z dźwignią i nieruchoma związana z korpusem manipulatora) muszą być w kolorze czarnym.

Siły przełączania dźwigni manipulatora pomiędzy poszczególnymi pozycjami muszą być zgodne z ogólnymi wymaganiami UIC 612.

Zadajnik misi być wyposażony w blokadę mechaniczną przejścia z pozycji „hamowanie” do „trakcja”. Aby to zrealizować konieczne musi być wciśnięcie dźwigni manipulatora.

Myślałam, że manipulator oraz zadajnik i nastawnik jazdy to te same elementy...? Bardzo proszę o wyjaśnienie różnicy i pomoc w znalezieniu angielskiego ekwiwalentu dla manipulatora.
Anna Kruczek
Poland
English translation:controller
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2020-07-07 20:10:44 GMT)
--------------------------------------------------

Maszvnista dla prowadzenia jazdy ma do dvspozycji 4 manipulatory:

nastawnik jazdy (zal. 1 ark. 6/9 poz. 37),
manipulator hamulca zespolonego (zał. 1 ark. 5/9 poz. 34).
manipulator hamulca dodatkowego (zał. 1 ark. 5/9 poz.35)
zadajnik prędkości (zał. 1 ark. 6/9 poz.45)

Nastawnik jazdy jest typu impulsowego. z wtasnym tempem taktowania. tzn. ze od czasu przytrzymania jego w pozycji "dodawaj" lub .,odejmuj" będą zależaly nastawione wartosci zadane. Wartosci są wyświetlane na panelu operatorskim.

Manipulator hamowania harnulcern zespolonym
Manipulator hamowania jest typu pozycyjnego. Posiada pozycje L-luzowanie. J-jazda. P- hamowanie pełne. N-hamowanie nagłe. Między pozycjq jazdy a hamowaniem pełnym jest 8 stopni hamowania służbowego.
Mrlnipuiator hamulca dodatkowego posiada 7 pozycji hamowania

Zadajnik prędkosci

Zadajnik ten służy do nastawienia prędkości pociągu (lokomotywy), którą ma utrzymywać samoczynnie uklad sterowania. Nastawianie prędkości odbywa się za pomocą klawiatury.

- http://www.zzm-czechowice.pl/wp-content/uploads/2016/01/Podr... - pages 19 -20



--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2020-07-07 20:31:19 GMT)
--------------------------------------------------

On the top of the controller are visible two handles . The one located near the center of the controller top , called the controller handle , is attached to a spindle which passes through the whole length of the controller - https://tinyurl.com/yc9brjd5
Selected response from:

geopiet
Grading comment
zostało "brake controller", dla odróżnienia od "master controller" (nastawnik jazdy), który pojawiał się we wcześniejszych tekstach

Bardzo dziękuję za pomoc i dużą ilość linków! :)

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3manipulator
Kamila Ołtarzewska
3joystick
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3controller
geopiet


Discussion entries: 8





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
controller


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2020-07-07 20:10:44 GMT)
--------------------------------------------------

Maszvnista dla prowadzenia jazdy ma do dvspozycji 4 manipulatory:

nastawnik jazdy (zal. 1 ark. 6/9 poz. 37),
manipulator hamulca zespolonego (zał. 1 ark. 5/9 poz. 34).
manipulator hamulca dodatkowego (zał. 1 ark. 5/9 poz.35)
zadajnik prędkości (zał. 1 ark. 6/9 poz.45)

Nastawnik jazdy jest typu impulsowego. z wtasnym tempem taktowania. tzn. ze od czasu przytrzymania jego w pozycji "dodawaj" lub .,odejmuj" będą zależaly nastawione wartosci zadane. Wartosci są wyświetlane na panelu operatorskim.

Manipulator hamowania harnulcern zespolonym
Manipulator hamowania jest typu pozycyjnego. Posiada pozycje L-luzowanie. J-jazda. P- hamowanie pełne. N-hamowanie nagłe. Między pozycjq jazdy a hamowaniem pełnym jest 8 stopni hamowania służbowego.
Mrlnipuiator hamulca dodatkowego posiada 7 pozycji hamowania

Zadajnik prędkosci

Zadajnik ten służy do nastawienia prędkości pociągu (lokomotywy), którą ma utrzymywać samoczynnie uklad sterowania. Nastawianie prędkości odbywa się za pomocą klawiatury.

- http://www.zzm-czechowice.pl/wp-content/uploads/2016/01/Podr... - pages 19 -20



--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2020-07-07 20:31:19 GMT)
--------------------------------------------------

On the top of the controller are visible two handles . The one located near the center of the controller top , called the controller handle , is attached to a spindle which passes through the whole length of the controller - https://tinyurl.com/yc9brjd5

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 232
Grading comment
zostało "brake controller", dla odróżnienia od "master controller" (nastawnik jazdy), który pojawiał się we wcześniejszych tekstach

Bardzo dziękuję za pomoc i dużą ilość linków! :)

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
joystick


Explanation:
This is how it looks.

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2020-07-07 20:36:06 GMT)
--------------------------------------------------

A joystick is an input device consisting of a stick that pivots on a base and reports its angle or direction to the device it is controlling. A joystick, also known as the control column, is the principal control device in the cockpit of many civilian and military aircraft, either as a center stick or side-stick. It often has supplementary switches to control various aspects of the aircraft's flight.
https://en.wikipedia.org/wiki/Joystick

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 262

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manipulator


Explanation:
po prostu...


    Reference: http://www.reverso.net
    Reference: http://www.getionary.pl
Kamila Ołtarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search