gruźlica prawego guza kulszowego

English translation: okolica prawego guza kulszowego

12:21 Jan 13, 2009
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: gruźlica prawego guza kulszowego
Nie za bardzo wiem, jak tutaj umieścić tylko "jeden termin", jak wymagają zasazy KudoZu. Probelm polega na tym, że żaden termin jako taki nie jest trudny, lecz całe zdania nie ma sensu dla mnie, bo te pojawy i choroby tutaj nie dogadają się (o ile rozumiem).

Oto cały przebieg choroby:
"Od dzieciństwa gruźlica prawego guza kulszowego z nawracającymi przetokami"

Będę wdzięczny za pomóc.
Jussi Rosti
Finland
English translation:okolica prawego guza kulszowego
Explanation:
http://tinyurl.com/8g7uet
http://tinyurl.com/7k2ydt

http://tinyurl.com/8quq95
http://tinyurl.com/9hjaa7

PS Zmieniłem kategorię językową, bo chodzi o wyjaśnienie sensu zdania (a nie tłumaczenie).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-01-14 15:55:06 GMT)
--------------------------------------------------

Niestety, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.:( Jedyne, co mogę stwierdzić, to fakt, że taka przypadłość nie występuje w sieci:
http://tinyurl.com/8jvvjs

Może chodzi o gruźlicę kostno-stawową?
http://tinyurl.com/8zbkb4
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tuberculosis of the right ischial tuberosity
OTMed (X)
3okolica prawego guza kulszowego
Polangmar


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okolica prawego guza kulszowego


Explanation:
http://tinyurl.com/8g7uet
http://tinyurl.com/7k2ydt

http://tinyurl.com/8quq95
http://tinyurl.com/9hjaa7

PS Zmieniłem kategorię językową, bo chodzi o wyjaśnienie sensu zdania (a nie tłumaczenie).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-01-14 15:55:06 GMT)
--------------------------------------------------

Niestety, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.:( Jedyne, co mogę stwierdzić, to fakt, że taka przypadłość nie występuje w sieci:
http://tinyurl.com/8jvvjs

Może chodzi o gruźlicę kostno-stawową?
http://tinyurl.com/8zbkb4

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1548
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za zmianę kategorii. Jednak musi chodzić o gruźlicę, bo 1) jest bezbłędnie napisane na maszynie i 2) w innych miejscach wymienia się inne objawy związane gruźlicą. Zaczynam myśleć, że chciało się napisać "Od dzieciństwa gruźlicowe zapalenia prawego guza kulszowego z nawracającymi przetokami". Co Ty na to?


562 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tuberculosis of the right ischial tuberosity


Explanation:
albo right ischial tuberosity tuberculosis.

Nie wiem czy "w sieci taka przypadłość występuje", ale rozpoznanie jest względnie typowe dla gruźlicy - gruźlica kości, w tym przypadku zmiana, najprawdopodobniej wtórna, zlokalizowana w prawym guzie kulszowym.
Źródło: ABC chorób zakaźnych.

OTMed (X)
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1542




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search