obrót prawny

English translation: legal transactions

15:34 Aug 6, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / training in law
Polish term or phrase: obrót prawny
Kontekst:

"Grupę docelową stanowią w szczególności osoby zajmujące się obrotem prawnym."

Dwa słowniki podają różne tłumaczenie:
"legal turn", "conduct of legal transactions", "legal relations" - te ostatnie dwa ze słownika terminologii prawniczej Łozińska-Małkiewicz, Małkiewicz. Jednak przeszukując Google'a znalazłam te terminy w innych znaczeniach. Legal turn - może to to, ale wolałabym zasięgnąć opinii osób bardziej oświeconych
Irena Chodorowska
English translation:legal transactions
Explanation:
hth
Selected response from:

Adam Lankamer
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję. Ciągle mam wątpliwości, ale nic innego nie znalazłam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1legal transactions
Adam Lankamer
3 +2legal affairs
Izabela Szczypka
3legal relations
Monika Kasińska


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
legal transactions


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1511
Grading comment
Bardzo dziękuję. Ciągle mam wątpliwości, ale nic innego nie znalazłam

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Kasińska
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
legal affairs


Explanation:
Instytucji typu Bureau / Division of Legal Affairs pełno na całym świecie.

Wyszłam od definicji obrotu prawnego:
Specjaliści z Firmy Prawniczej *Kuczek & Maruta*, która na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji wydała opinię na temat nowej ustawy, pojęcie *obrót prawny* interpretują jako *wszelkie czynności urzędowe, umowy, wszelkie inne oświadczenia woli skierowane na wywołanie skutków w zakresie prawa cywilnego, dokumenty wydawane w wykonaniu lub dla potwierdzenia wykonania obowiązków wynikających z zawartych umów*.
http://www.itpartner.pl/artykuly/6618.html

Jak dla mnie *transaction* musi być dwustronna, a wydanie dokumentu nie. W związku z tym IMO - im szerzej, tym lepiej.

Widzę jeszcze *legal dealings*:
The owners or shareholders are not individually responsible for the legal dealings of the corporation, except in the extent of their holdings.
http://www.encyclopedia.com/doc/1O142-corporation.html

Natomiast *legal turn* znam tylko w zwrocie *take a legal turn*, czyli wejść na drogę prawną. Mogę być niedokształcona.

Izabela Szczypka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 day 20 hrs

agree  AnnaTT
1255 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
legal relations


Explanation:
Polsko-Angielski Słownik Terminologii Prawniczej, Małkiewicz

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-08-07 11:04:57 GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście. Nie doczytałam opisu, przepraszam.

Monika Kasińska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Ale ja się na ten słownik właśnie powołałam





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search