Promesa zawarcia umowy

English translation: Preliminary agreement

18:36 Oct 23, 2002
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / contract
Polish term or phrase: Promesa zawarcia umowy
title of agreement
tytuł umowy
Elizabeth Niklewska
United Kingdom
English translation:Preliminary agreement
Explanation:
skoro jest to rodzaj umowy



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 07:32:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Jedyna promesa, jaka figuruje w Encyklopeddi prawa Becka to promesa kredytowa = zobowiazanie banku do zawarcia umowy kredytowej pod warunkiem spelnienia przez kredytoboiorce okreslonych warunkow. P.k. nie jest uregulowana w polskim systemie prawnym; w praktyce moze byc stosowana jaoo element negocjacji w procedurze zmierzajacej do zawarcia umowy kredytu.
Selected response from:

Jacek Krankowski (X)
Grading comment
Dzięki - skłaniałam się ku tej odpowiedźi, ale chyba prawnik najlepiej wie która z odpowiedzi jest właściwa!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1letter of intent
GingerR
4 +1Preliminary agreement
Jacek Krankowski (X)


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Preliminary agreement


Explanation:
skoro jest to rodzaj umowy



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 07:32:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Jedyna promesa, jaka figuruje w Encyklopeddi prawa Becka to promesa kredytowa = zobowiazanie banku do zawarcia umowy kredytowej pod warunkiem spelnienia przez kredytoboiorce okreslonych warunkow. P.k. nie jest uregulowana w polskim systemie prawnym; w praktyce moze byc stosowana jaoo element negocjacji w procedurze zmierzajacej do zawarcia umowy kredytu.

Jacek Krankowski (X)
PRO pts in category: 29
Grading comment
Dzięki - skłaniałam się ku tej odpowiedźi, ale chyba prawnik najlepiej wie która z odpowiedzi jest właściwa!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: but also see below
21 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
letter of intent


Explanation:
wiem, ze to niektorzy tlumacza jako list intencyjny, ale w prawie angielskim jest to dokument prawnie wiazacy, rodzaj wstepnej umowy/promesy zawarcia umowy, wydaje mi sie, ze takie tlumaczenie moze tu byc odpowiednie

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski (X): Przekonuje mnie to, choc istotnie zawsze widze tu "list intencyjny"
12 hrs
  -> dzieki :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search