etat rębny

English translation: periodic allowable cut/harvest///periodic allowable harvested acreage

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:etat rębny
English translation:periodic allowable cut/harvest///periodic allowable harvested acreage
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

05:51 Nov 20, 2019
Polish to English translations [PRO]
Forestry / Wood / Timber
Polish term or phrase: etat rębny
Kontekst: zna statystyczno-matematyczne metody inwentaryzacji zasobów leśnych, metody regulacji oraz sposoby obliczania etatów rębnych i sporządzania planów dla gospodarstw leśnych z uwzględnieniem zasad trwałego i zrównoważonego rozwoju, waloryzacji i kształtowania funkcji na poziomie krajobrazu
Biurobob
periodic allowable cut/harvest///periodic allowable harvested acreage
Explanation:
Here periodic. Annual allowable cut/harvest would be etat cięć.
cccccc
etat rębny, leśn. ilość drewna pobierana z drzewostanów dojrzałych do wyrębu w danym obrębie leśnym w określonym czasie, wynikająca z planu urządzenia gospodarstwa leśnego;
etat rębny wyznacza się podając powierzchnię (etat powierzchniowy, w ha) albo miąższość drzewostanu (etat masowy, w m3); etat rębny przypadający na rok jest zwany etatem cięć; dodatkowo wyznacza się etat użytków międzyrębnych (z cięć pielęgnacyjnych); suma etatów rębnych i międzyrębnego określa możliwość produkcyjną obrębu leśnego.

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/etat-rebny;3898835.html

cccccccc
Allowable cut
-'Volume of timber that may be harvested
during a given period to maintain sustained production
(31).

Annual allowable harvest- Quantity of timber
scheduled to be removed from a particular management unit in 1 year (17).

Harvesting-Removing merchantable trees (matpasts
with artings, which remove immature trws) (2 7)

Area regulation-Method of controlling the annual or
periodic acreage harvested from a forest, despite fluctuations in fiber-yield volumes.

https://www.srs.fs.usda.gov/pubs/gtr/gtr_so073.pdf
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3periodic allowable cut/harvest///periodic allowable harvested acreage
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2allowable cut
Cake


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
allowable cut


Explanation:
Ze słownika w 1. linku:
etat cięć, miąższość drewna, która może być wycięta w ciągu roku zgodnie z planem zrównoważonej gospodarki leśnej - annual allowable cut

Z drugiego linka:
Stępień, E. (2005). Rola etatu jako regulatora rozmiaru użytkowania lasu [The role of allowable cut as a regulator of the amount of cut]

Zarządzenie nr 30 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych {...] w sprawie kompensacji etatu użytków rębnych i przedrębnych w Lasach Państwowych
[Decision no. 30 of the General Director of the State Forests [...] on compensation for the allowable cut quota for final and pre-final
fellings in the State Forests (ZU-7019-21/2014)].




    https://plone2.ecms.pl/pl/informacje/publikacje/in-english/thematic-forest-dictionary
    https://www.forestry.actapol.net/pub/9_2_2019.pdf
Cake
Native speaker of: Native in PolishPolish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
periodic allowable cut/harvest///periodic allowable harvested acreage


Explanation:
Here periodic. Annual allowable cut/harvest would be etat cięć.
cccccc
etat rębny, leśn. ilość drewna pobierana z drzewostanów dojrzałych do wyrębu w danym obrębie leśnym w określonym czasie, wynikająca z planu urządzenia gospodarstwa leśnego;
etat rębny wyznacza się podając powierzchnię (etat powierzchniowy, w ha) albo miąższość drzewostanu (etat masowy, w m3); etat rębny przypadający na rok jest zwany etatem cięć; dodatkowo wyznacza się etat użytków międzyrębnych (z cięć pielęgnacyjnych); suma etatów rębnych i międzyrębnego określa możliwość produkcyjną obrębu leśnego.

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/etat-rebny;3898835.html

cccccccc
Allowable cut
-'Volume of timber that may be harvested
during a given period to maintain sustained production
(31).

Annual allowable harvest- Quantity of timber
scheduled to be removed from a particular management unit in 1 year (17).

Harvesting-Removing merchantable trees (matpasts
with artings, which remove immature trws) (2 7)

Area regulation-Method of controlling the annual or
periodic acreage harvested from a forest, despite fluctuations in fiber-yield volumes.

https://www.srs.fs.usda.gov/pubs/gtr/gtr_so073.pdf

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search