kwit wywozowy

English translation: delivery note, dispatch note

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kwit wywozowy
English translation:delivery note, dispatch note
Entered by: Polangmar

19:46 May 9, 2014
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Forestry / Wood / Timber
Polish term or phrase: kwit wywozowy
dokument wywozowy drewna z lasu państwowego
ewa1234
delivery note
Explanation:
ew. delivery slip

Według tego dwujęzycznego dokumentu: http://tinyurl.com/p4ukye4

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2014-05-09 20:09:54 GMT)
--------------------------------------------------

Jest w sieci też jako "dispatch note".

dispatch note - kwit wywozowy
http://newforum.gazeta.pl/forum/w,30422,65389830,65391007,Re...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2014-05-09 22:11:19 GMT)
--------------------------------------------------

kwit wywozowy jest dokumentem stanowiącym podstawę rozchodu wyrobionych i odebranych materiałów drzewnych przy użyciu środków transportowych, a po podpisaniu przez odbiorcę stanowi dowód dostawy określonej w nim masy drewna.
http://www.encyklopedialesna.pl/hasla/index/8370

"Delivery note" to odpowiednik WZ (wydanie/wydano na zewnątrz: http://tinyurl.com/kb4axz3 ), a wydanie na zewnątrz to w tym przypadku wywóz.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Użyłam "Dispatch note". Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1delivery note
Polangmar
3 +1consignment note
IRA100
3 +1export ticket
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
kwit wywozowy
mike23

  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
delivery note


Explanation:
ew. delivery slip

Według tego dwujęzycznego dokumentu: http://tinyurl.com/p4ukye4

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2014-05-09 20:09:54 GMT)
--------------------------------------------------

Jest w sieci też jako "dispatch note".

dispatch note - kwit wywozowy
http://newforum.gazeta.pl/forum/w,30422,65389830,65391007,Re...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2014-05-09 22:11:19 GMT)
--------------------------------------------------

kwit wywozowy jest dokumentem stanowiącym podstawę rozchodu wyrobionych i odebranych materiałów drzewnych przy użyciu środków transportowych, a po podpisaniu przez odbiorcę stanowi dowód dostawy określonej w nim masy drewna.
http://www.encyklopedialesna.pl/hasla/index/8370

"Delivery note" to odpowiednik WZ (wydanie/wydano na zewnątrz: http://tinyurl.com/kb4axz3 ), a wydanie na zewnątrz to w tym przypadku wywóz.

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45
Grading comment
Użyłam "Dispatch note". Dziękuję za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
1 day 11 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
export ticket


Explanation:
kwit wywozowy is an "export ticket" = the material leaves the forest.

On the other hand, when it is delivered then we have
kwit dostawy = delivery ticket
http://www.diki.pl/slownik-angielskiego/?q=kwit
------------------------------------------

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: delivery ticket
1 day 5 hrs
  -> Thank you, Michał. It would appear that I should yield the field. I thought the wood was leaving the forest and the ticket was, among others, an authorization to export it out.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
consignment note


Explanation:
Dowodem wydania drewna jest kwit wywozowy
Kwit wywozowy jest dokumentem przewozu drewna i należy na nim odnotować datę i godzinę wydania drewna, winien on być wypisywany i wydrukowany po całkowitym załadunku drewna na dany pojazd.
http://www.marcule.radom.lasy.gov.pl/documents/11077/2466424...


IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: też może być
18 hrs




Reference comments


1 day 11 hrs
Reference: kwit wywozowy

Reference information:
(informatyka w leśnictwie, dokumentacja SILP), kwit wywozowy jest dokumentem stanowiącym podstawę rozchodu wyrobionych i odebranych matriałów drzewnych przy użyciu środków transportowych, a po podpisaniu przez odbiorcę stanowi dowód dostawy określonej w nim masy drewna.
Kwit wywozowy stanowi podstawę sporządzenia zbiorczego rachunku rozchodowego. Zarejestrowanie kwitu wywozowego w systemie LAS jest możliwe tylko po wprowadzeniu w pole Umowa numeru zarejestrowanej wcześniej umowy. Kwity wywozowe tworzone są przez leśniczego w aplikacji Leśnik.
http://www.encyklopedialesna.pl/hasla/index/8370

Kwit wywozowy jest dokumentem wstępnym wyliczenia wartości drewna oraz dowodem wydania surowca z lasu.
http://lzdrogow.sggw.pl/?q=node/63

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search