układ cieplny

English translation: co-generation system

09:00 May 25, 2010
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
Polish term or phrase: układ cieplny
Wykorzystanie energii odpadów miejskich do produkcji ciepła i energii elektrycznej w kogeneracji.

(...) Druga część artykułu dotyczy utylizacji stałych odpadów poprzez ich spalanie w układzie cieplnym z kogeneracją.

(...) Struktura układu cieplnego oczyszczalni ścieków w Warszawie wraz z silnikiem.
tabor
Poland
English translation:co-generation system
Explanation:
IMO w tym kontekście należy tłumaczyć całe wyrażenie
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo za pomoc

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3heat generating facility
russelt
3co-generation system
Andrzej Mierzejewski
Summary of reference entries provided
ref.
Polangmar

Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
układ cieplny z kogeneracją
co-generation system


Explanation:
IMO w tym kontekście należy tłumaczyć całe wyrażenie

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56
Grading comment
dziękuję bardzo za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Do pierwszego wystąpienia można by jeszcze tę propozycję "naciągnąć" - do drugiego nie za bardzo.
13 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heat generating facility


Explanation:
heat generating facility

russelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
Notes to answerer
Asker: dziękuję





Reference comments


13 hrs
Reference: ref.

Reference information:
Układ cieplny elektrociepłowni, w którym para z upustów lub wylotów turbin, po wykonaniu pracy i częściowym rozprężeniu, jest wykorzystywana jako nośnik ciepła, pozwala wykorzystać ciepło odpadowe i uzyskać wyższą ogólną sprawność przetwarzania energii niż przy niezależnym wytwarzaniu ciepła w ciepłowniach i energii elektrycznej w elektrowniach cieplnych.
http://tinyurl.com/2e2dzk3

Układ cieplny elektrowni podzielony jest na część kolektorową i blokową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zespół_Elektrowni_Pątnów-Adamów...

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 448




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search