dziecko panieńskie

English translation: out-of-wedlock child/a child born out of wedlock

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dziecko panieńskie
English translation:out-of-wedlock child/a child born out of wedlock
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

16:51 Nov 17, 2019
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / akt urodzenia
Polish term or phrase: dziecko panieńskie
"Okazało się, że Józef urodził się jako Panieńskie dziecko Marii X"
nie wiem za bardzo jak to nazwać, może ktoś ma pomysł?
MonisiaG
Poland
out-of-wedlock child/a child born out of wedlock
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-11-17 17:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

Rejestracja urodzenia dziecka - dziecko panieńskie (bez uznania przez biologicznego ojca)
Rejestracja urodzenia dziecka - dziecko panieńskie (z uznaniem przez biologicznego ojca)
http://www.medeor.pl/rejestracja-noworodka

Rejestracja urodzenia - dziecko panieńskie
(bez uznania przez biologicznego ojca)


Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.


1. Wymagane
- odpis aktu urodzenia matki dziecka (jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego)
- dowód osobisty matki
- obecność matki przy rejestracji
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin oczekiwania
Akt zostaje wydany niezwłocznie.



Rejestracja urodzenia - dziecko panieńskie
(z uznaniem przez biologicznego ojca)


Podstawa prawna: Art. 43 ust.1 i 2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.


1. Wymagane
- obecność obojga rodziców
- dowody osobiste rodziców
- odpis aktu urodzenia matki dziecka jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin oczekiwania
Akt zostaje wydany niezwłocznie.

http://www.ciazowy.pl/artykul,rejestracja-urodzenia-dziecka-...

ccccccccccc

Duhaime's Law Dictionary

Born Out of Wedlock Definition:
Born of parents who were not married at the time of birth.
http://www.duhaime.org/LegalDictionary/B/BornOutofWedlock.as...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3out-of-wedlock child/a child born out of wedlock
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3child born to a never-married mother
mike23
3born to single mother
geopiet


Discussion entries: 11





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
out-of-wedlock child/a child born out of wedlock


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-11-17 17:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

Rejestracja urodzenia dziecka - dziecko panieńskie (bez uznania przez biologicznego ojca)
Rejestracja urodzenia dziecka - dziecko panieńskie (z uznaniem przez biologicznego ojca)
http://www.medeor.pl/rejestracja-noworodka

Rejestracja urodzenia - dziecko panieńskie
(bez uznania przez biologicznego ojca)


Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.


1. Wymagane
- odpis aktu urodzenia matki dziecka (jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego)
- dowód osobisty matki
- obecność matki przy rejestracji
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin oczekiwania
Akt zostaje wydany niezwłocznie.



Rejestracja urodzenia - dziecko panieńskie
(z uznaniem przez biologicznego ojca)


Podstawa prawna: Art. 43 ust.1 i 2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.


1. Wymagane
- obecność obojga rodziców
- dowody osobiste rodziców
- odpis aktu urodzenia matki dziecka jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin oczekiwania
Akt zostaje wydany niezwłocznie.

http://www.ciazowy.pl/artykul,rejestracja-urodzenia-dziecka-...

ccccccccccc

Duhaime's Law Dictionary

Born Out of Wedlock Definition:
Born of parents who were not married at the time of birth.
http://www.duhaime.org/LegalDictionary/B/BornOutofWedlock.as...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 124
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kamila Ołtarzewska: my idea!
25 mins
  -> Thank you, Kamila. So, we must be right.:)

agree  Andrzej Mierzejewski: https://www.merriam-webster.com/dictionary/wedlock .
1 day 15 hrs
  -> Dziękuję Andrzeju za link. Serdecznie pozdrawiam.

agree  Bubz: ewentualnie, born to unmarried mother
2 days 8 hrs
  -> Dziękuję Bubz za świętną sugestię. Serdecznie pozdrawiam.

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
born to single mother


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child born to a never-married mother


Explanation:
A child born to a never-married mother

Panna, to kobieta, która nigdy wcześniej nie wychodziła za mąż. Od tego pochodzi wyraz "panieńskie". I takie jest historyczne znaczenie tego słowa.

https://www.google.pl/search?sxsrf=ACYBGNRR41OLVs6kruBCrcgro...


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2019-11-17 17:37:28 GMT)
--------------------------------------------------

According to a study by social scientists Robert Lerman, Joseph Price, and Brad Wilcox, “Youths who grow up with both biological parents earn more income, work more hours each week, and are more likely to be married themselves as adults, compared to children raised in single-parent families.” In fact, a child born to a never-married mother in the bottom fifth of family income is three times more likely to stay in the bottom fifth than a child born to a continuously married mother with an equally low income.
https://www.moot.ie/why-white-privilege-is-wrong/

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search