velcro adesivo

Swedish translation: Självhäftande kardborrband

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:velcro adesivo
Swedish translation:Självhäftande kardborrband
Entered by: ettore

14:14 Nov 18, 2008
Italian to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion
Italian term or phrase: velcro adesivo
etichetta per un prodotto, appunto una striscia di velcro adesivo per la chiusura di un cappotto
ettore
Italy
Självhäftande kardborrband
Explanation:
Självhäftande kardborrband heter det på svenska. Velcro är egentligen namnet på det italienska märket, så om det inte handlar om kardborrband från just Velcro ska det inte nämnas.
Selected response from:

Pernilla Dalgaard
Italy
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Självhäftande kardborrband
Pernilla Dalgaard
4självhäftande kardborreband
Folke Nettelblad


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
självhäftande kardborreband


Explanation:


Folke Nettelblad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Självhäftande kardborrband


Explanation:
Självhäftande kardborrband heter det på svenska. Velcro är egentligen namnet på det italienska märket, så om det inte handlar om kardborrband från just Velcro ska det inte nämnas.

Pernilla Dalgaard
Italy
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anette Smedb (X): Det mest korrekta är kardborrband utan e. Jag skulle hoppa över det självhäftande, den funktionen finns ju redan i den svenska termen.
6 mins
  -> Självklart låter termen bättre utan "självhäftande". Om de används till en kappa är de säkert fastsydda. Tack




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search