PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

sfocia nell’assemblearismo primo passo per lo scarico di responsabilità

Romanian translation: are drept rezultat conferirea de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răsp..

14:32 May 10, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
Italian term or phrase: sfocia nell’assemblearismo primo passo per lo scarico di responsabilità
L’eccesso di partecipazione sfocia nell’assemblearismo primo passo per lo scarico di responsabilità.
Descrive un tipo di manager
Gabi B
Romanian translation:are drept rezultat conferirea de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răsp..
Explanation:
MANAGEMENT – STILE Partecipativo
È EFFICACE QUANDO
Il manager ha un’implicita fiducia nella gente ed è interessato soprattutto ad agevolarla nel raggiungimento degli obiettivi
È INEFFICACE QUANDO
È interessato innanzitutto all’armonia: non è disposto ad eseguire un compito se ciò rischia di incrinare una relazione o di fargli perdere l’immagine positiva che vuol trasferire agli altri
***L’eccesso di partecipazione sfocia nell’assemblearismo primo passo per lo scarico di responsabilità.***
Excesul de participare are drept rezultat (duce la) conferirea (atribuirea) de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răspundere.

Cred că ar putea fi interpretat şi în felul următor :
Excesul de participare are drept rezultat (duce la) antrenarea (implicarea) unui număr mare de subordonaţi, primul pas către descărcarea de răspundere.

sfociare in v.tr. Sinonimi: risolvere, incontrare || Vedi anche: andare a finire, avere esito

assemblearismo, Nome. [1] - concezione della democrazia che tende ad attribuire pieni poteri alle assemblee (assemblearismo [1])

assemblearismo: sm. [da assembleare]. Termine che indica una forma patologica di regime politico rappresentativo. L'assemblearismo si verifica quando i poteri delle assemblee elettive tendono a diventare così rilevanti che gli organi di governo restano esautorati di gran parte delle loro autentiche attribuzioni e finiscono per diventare un semplice comitato di ratifica delle volontà emergenti da instabili maggioranze parlamentari, portando di fatto alla paralisi tra il potere legislativo e quello esecutivo. L'assemblearismo è interpretato, in alternativa alla democrazia rappresentativa, come una forma di partecipazione diretta della base al processo delle decisioni politiche.

6.2 La fel de neclar este prezentată și participarea partenerilor, a actorilor implicați: ca și cum democrația participativă ar depinde de numărul siglelor prezente la reuniunile care foarte des se rezumă la o însumare generică.
6.2 Altrettanta confusione viene fatta a proposito della partecipazione dei partner, dei soggetti interessati alla politica di coesione: è come se la "democrazia" partecipativa dipendesse dal numero delle sigle coinvolte nelle riunioni, spesso ridotte ad una sorta di generico "assemblearismo".
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=ro&ihmlang=...

Parlamentul – adunare
În fine, cea de-a treia degenerare – parlamentul-adunare
(assemblearismo) – este, probabil, cea mai răspîndită. Nu îi afectează pe parlamentarii în sine sau grupurile parlamentare ca expresii ale partidelor, ci însuşi parlamentul ca structură. Supuse riscului unei astfel de degenerări sînt, în primul rînd, parlamentele - arenă, cum le defineşte Polsby [1975, 277-292; pentru cazul Italiei, Di Palma 1987], sau cele în care există numeroase confruntări între grupările politice (altfel decît în parlamentele transformative, în care energia era orientată spre luarea deciziilor).
http://www.scribd.com/doc/50800471/6/Capitolul-6-PARLAMENTE-...

Stilul extrem de participativ cuprinde managerii care asigură larga antrenare a subordonaţilor în procesul de management. Manifestarea funcţiei de antrenare cuprinde atât cunoaşterea şi fundamentarea deciziilor referitoare la obiectivele ce se stabilesc cât şi executarea acestora. Practicarea acestui stil de menegement presupune ca stabilirea unipersonală a obiectivelor să se realizeze numai în situaţii de urgenţă, urmând, ca ulterior, pe baza consultării lor să se adopte decizii de corecţie, dacă acestea se impun. Practicarea unui astfel de stil are drept efecte reducerea substanţială a rezistenţei neexprimată a subordonaţilor, în lipsa managerului din unitate, activitatea se desfăşoară aproape de parametrii obişnuiţi; subordonaţii au încredere în manageri; se creează un sistem de raporturi interumane favorabil.
http://www.comarion.ro/referate/index.php?value=Stiluri Mana...


Managementul participativ
Implicarea angajatilor si luarea deciziilor in stil participativ (un alt nume pentru manegementul participativ) permite angajatilor sa se implice mai mult in managementul organizatiei.
Pentru ca aceasta implicare sa fie posibila, sunt necesare cateva conditii:
- subordonatii sunt tinuti la curent in legatura cu conditiile economice ale organizatiei
- subordonatii au posibilitatea si sunt incurajati sa-si exprime ideile si sugestiile inovative
- subordonatii sunt tratati cu respect si consideratie: sunt sprijiniti si ajutati chiat si cand fac greseli, ,au posibilitati de instruire si dezvoltare personala si oportunitati de promovare
Managementul participativ este un subiect foarte controversat. Unii cercetatori sustin chiar introducerea unor legi care sa sprijine participarea angajatilor in luarea deciziilor, altii sustin ca, dimpotriva, managementul participativ are destule neajunsuri.
In tabelul urmator sunt grupate cele mai importante argumente pro si contra managementului participativ:
Argumente pro
• oamenii au dreptul sa participe la decizii care le influenteaza viata. Negarea acestui fapt este interpretata ca o dovada ca managementul este autocratic, exploatator si chiar opresiv.
• Toti angajatii doresc sa participe la conducerea organizatiei. Angajatii din ziua de azi au un nivel de educatie si instruire mai ridicat decat in trecut, deci nevoia lor de autonomie si de autoactualizare este mai mare
• Managementul participativ duce la cresterea satisfactiei salariatilor
• In unele tari, cum ar fi Germania, deja s-au adoptat legi care reglementeaza participarea angajatilor la decizie si ele functioneaza bine
Argumente contra
Uneori oamenii nu doresc sa participe la conducerea organizatiei. Chiar sindicatele au sustinut in unele ocazii ca responsabilitatea conducerii este a managementului, propria lor responsabilitate fiind obtinerea unei recompense corecte a salariatilor
• Managementul participativ nu duce la cresterea productivitatii. Cu cat sunt implicate mai multe persoane la luarea deciziei, cu atat este mai greu si este nevoie de mai mult timp pana se atinge consensul
http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/MOTIVAREA-PERS...





--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2011-05-10 18:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

excesul de participare / participarea excesivă
Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1are drept rezultat conferirea de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răsp..
Anca Maria Marin
4produce în sistemul adunărilor/reuniunilor primul pas către declinarea responsabilității
Alexandra Itu
3face primul pas pentru descărcarea de gestiune a responsabilităţilor...
Daniela Ciobeica


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
face primul pas pentru descărcarea de gestiune a responsabilităţilor...


Explanation:
face primul pas pentru descărcarea de gestiune a responsabilităţilor în adunările generale ale acţionarilor


    Reference: http://www.scribd.com/doc/54947502/monografie-BRD
Daniela Ciobeica
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
are drept rezultat conferirea de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răsp..


Explanation:
MANAGEMENT – STILE Partecipativo
È EFFICACE QUANDO
Il manager ha un’implicita fiducia nella gente ed è interessato soprattutto ad agevolarla nel raggiungimento degli obiettivi
È INEFFICACE QUANDO
È interessato innanzitutto all’armonia: non è disposto ad eseguire un compito se ciò rischia di incrinare una relazione o di fargli perdere l’immagine positiva che vuol trasferire agli altri
***L’eccesso di partecipazione sfocia nell’assemblearismo primo passo per lo scarico di responsabilità.***
Excesul de participare are drept rezultat (duce la) conferirea (atribuirea) de puteri depline adunărilor, primul pas către descărcarea de răspundere.

Cred că ar putea fi interpretat şi în felul următor :
Excesul de participare are drept rezultat (duce la) antrenarea (implicarea) unui număr mare de subordonaţi, primul pas către descărcarea de răspundere.

sfociare in v.tr. Sinonimi: risolvere, incontrare || Vedi anche: andare a finire, avere esito

assemblearismo, Nome. [1] - concezione della democrazia che tende ad attribuire pieni poteri alle assemblee (assemblearismo [1])

assemblearismo: sm. [da assembleare]. Termine che indica una forma patologica di regime politico rappresentativo. L'assemblearismo si verifica quando i poteri delle assemblee elettive tendono a diventare così rilevanti che gli organi di governo restano esautorati di gran parte delle loro autentiche attribuzioni e finiscono per diventare un semplice comitato di ratifica delle volontà emergenti da instabili maggioranze parlamentari, portando di fatto alla paralisi tra il potere legislativo e quello esecutivo. L'assemblearismo è interpretato, in alternativa alla democrazia rappresentativa, come una forma di partecipazione diretta della base al processo delle decisioni politiche.

6.2 La fel de neclar este prezentată și participarea partenerilor, a actorilor implicați: ca și cum democrația participativă ar depinde de numărul siglelor prezente la reuniunile care foarte des se rezumă la o însumare generică.
6.2 Altrettanta confusione viene fatta a proposito della partecipazione dei partner, dei soggetti interessati alla politica di coesione: è come se la "democrazia" partecipativa dipendesse dal numero delle sigle coinvolte nelle riunioni, spesso ridotte ad una sorta di generico "assemblearismo".
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=ro&ihmlang=...

Parlamentul – adunare
În fine, cea de-a treia degenerare – parlamentul-adunare
(assemblearismo) – este, probabil, cea mai răspîndită. Nu îi afectează pe parlamentarii în sine sau grupurile parlamentare ca expresii ale partidelor, ci însuşi parlamentul ca structură. Supuse riscului unei astfel de degenerări sînt, în primul rînd, parlamentele - arenă, cum le defineşte Polsby [1975, 277-292; pentru cazul Italiei, Di Palma 1987], sau cele în care există numeroase confruntări între grupările politice (altfel decît în parlamentele transformative, în care energia era orientată spre luarea deciziilor).
http://www.scribd.com/doc/50800471/6/Capitolul-6-PARLAMENTE-...

Stilul extrem de participativ cuprinde managerii care asigură larga antrenare a subordonaţilor în procesul de management. Manifestarea funcţiei de antrenare cuprinde atât cunoaşterea şi fundamentarea deciziilor referitoare la obiectivele ce se stabilesc cât şi executarea acestora. Practicarea acestui stil de menegement presupune ca stabilirea unipersonală a obiectivelor să se realizeze numai în situaţii de urgenţă, urmând, ca ulterior, pe baza consultării lor să se adopte decizii de corecţie, dacă acestea se impun. Practicarea unui astfel de stil are drept efecte reducerea substanţială a rezistenţei neexprimată a subordonaţilor, în lipsa managerului din unitate, activitatea se desfăşoară aproape de parametrii obişnuiţi; subordonaţii au încredere în manageri; se creează un sistem de raporturi interumane favorabil.
http://www.comarion.ro/referate/index.php?value=Stiluri Mana...


Managementul participativ
Implicarea angajatilor si luarea deciziilor in stil participativ (un alt nume pentru manegementul participativ) permite angajatilor sa se implice mai mult in managementul organizatiei.
Pentru ca aceasta implicare sa fie posibila, sunt necesare cateva conditii:
- subordonatii sunt tinuti la curent in legatura cu conditiile economice ale organizatiei
- subordonatii au posibilitatea si sunt incurajati sa-si exprime ideile si sugestiile inovative
- subordonatii sunt tratati cu respect si consideratie: sunt sprijiniti si ajutati chiat si cand fac greseli, ,au posibilitati de instruire si dezvoltare personala si oportunitati de promovare
Managementul participativ este un subiect foarte controversat. Unii cercetatori sustin chiar introducerea unor legi care sa sprijine participarea angajatilor in luarea deciziilor, altii sustin ca, dimpotriva, managementul participativ are destule neajunsuri.
In tabelul urmator sunt grupate cele mai importante argumente pro si contra managementului participativ:
Argumente pro
• oamenii au dreptul sa participe la decizii care le influenteaza viata. Negarea acestui fapt este interpretata ca o dovada ca managementul este autocratic, exploatator si chiar opresiv.
• Toti angajatii doresc sa participe la conducerea organizatiei. Angajatii din ziua de azi au un nivel de educatie si instruire mai ridicat decat in trecut, deci nevoia lor de autonomie si de autoactualizare este mai mare
• Managementul participativ duce la cresterea satisfactiei salariatilor
• In unele tari, cum ar fi Germania, deja s-au adoptat legi care reglementeaza participarea angajatilor la decizie si ele functioneaza bine
Argumente contra
Uneori oamenii nu doresc sa participe la conducerea organizatiei. Chiar sindicatele au sustinut in unele ocazii ca responsabilitatea conducerii este a managementului, propria lor responsabilitate fiind obtinerea unei recompense corecte a salariatilor
• Managementul participativ nu duce la cresterea productivitatii. Cu cat sunt implicate mai multe persoane la luarea deciziei, cu atat este mai greu si este nevoie de mai mult timp pana se atinge consensul
http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/MOTIVAREA-PERS...





--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2011-05-10 18:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

excesul de participare / participarea excesivă

Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Aelenei
1 hr
  -> Mulţumesc frumos! O zi bună! :)

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produce în sistemul adunărilor/reuniunilor primul pas către declinarea responsabilității


Explanation:
Participarea excesivă produce în sistemul adunărilor/reuniunilor primul pas către declinarea responsabilității.



Alexandra Itu
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search