Quadrimestre

Romanian translation: cvadrimestru

16:03 Jul 26, 2009
Italian to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy
Italian term or phrase: Quadrimestre
Documento di Valutazione - quadrimestre ( Scuola primaria)

Un echivalent in lb. romana : Quadrimestru ( 4 luni ) sau semestru ?

Multumesc!
Carmen Lapadat
Romania
Romanian translation:cvadrimestru
Explanation:
cvadrimestru
cvadrimestru s.n. Durată de patru luni. • pl. -e.

http://www.dexx.ro/index.php?a=list&d=Dictionar explicativ r...

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2009-07-26 16:11:30 GMT)
--------------------------------------------------

cvadrimestre, pentru a fi în ton cu termenul solicitat

semestrul are 6 luni
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4cvadrimestru
Mihaela Petrican
4 +2Semestru
Anca Pioara


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cvadrimestru


Explanation:
cvadrimestru
cvadrimestru s.n. Durată de patru luni. • pl. -e.

http://www.dexx.ro/index.php?a=list&d=Dictionar explicativ r...

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2009-07-26 16:11:30 GMT)
--------------------------------------------------

cvadrimestre, pentru a fi în ton cu termenul solicitat

semestrul are 6 luni

Mihaela Petrican
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Copilau: L'italiani hanno 2 quadrimestri escluse le vacanze natalizi o altre e le pagelle con le valutazioni le danno (ai genitori) una a febbraio e l'altra a giugno
15 mins
  -> mulţumesc

neutral  Armand C.: Corect, dar nepotrivit în context.
34 mins
  -> asta rămâne să decidă asker-ul; logica mă împiedică să afirm că 4 este egal cu 6, indiferent de context iar traducerea unui document de evaluare nu neceistă neapărat adaptarea la realităţile româneşti, ci corespondenţa cu originalul

agree  Anca Maria Marin: Se poate adăuga o notă a traducătorului, pentru evitarea confuziilor, cu toate că termenul apare şi în Dex. A se vedea şi http://www.vivoscuola.it/Intercultu/doc/Libretto-rumeno.pdf
16 hrs
  -> mulţumesc, Anca!

agree  Lidia Matei
20 hrs
  -> mulţumesc, Lidia!

agree  Cristina Bolohan: plus, evident ,nota traducatorului
11 days
  -> mulţumesc frumos, Cristina, sunt de acord...eu cel puţin aşa aş face :-)

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Semestru


Explanation:
Corespondentul în limba română este termenul "semestru"; dacă este să numărăm lunile anului şcolar, ne vom da seama că sunt 9, inclusiv perioadele de vacanţă (iarnă, primăvară, intersemestrială, zile de sărbătoare legală şi/sau religioasă); astfel s-ar putea explica denumirea adoptată în limba italiană, pentru că, excluzând respectivele vacanţe, se ajunge la circa patru luni de cursuri.

--------------------------------------------------
Note added at 15 minute (2009-07-26 16:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

...circa patru luni de cursuri aferente fiecărei jumătăţi de an şcolar fireşte

--------------------------------------------------
Note added at 31 minute (2009-07-26 16:35:28 GMT)
--------------------------------------------------

...prin "semestru" şcolar/universitar înţelegându-se în limba română ideea de jumătate a anului de studii;
mai mult, traducând cu termenul "cvadrimestru" există riscul ca nişte minţi înguste ori neinformate din Ministerul Educaţiei să îşi imagineze că bietul copil nu a studiat un an şcolar complet sau cine ştie ce altă grozăvie.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-07-26 18:18:35 GMT)
--------------------------------------------------

în limba română trebuie să reiasă în mod clar faptul că anul şcolar din ciclul primar în Italia este împărţit în două; o astfel de realitate, întâmplător, există şi în România; în felul se poate justifica alegerea termenului "semestru", tocmai pentru a exprima ideea de două jumătăţi; cum scriam mai devreme, este vorba despre o convenţie, pe de o parte şi pe de alta, despre faptul că s-a păstrat, în acest caz, doar semnificaţia de jumătate

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-07-26 18:19:18 GMT)
--------------------------------------------------

în felul acesta...scuze....mâncam

Anca Pioara
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: matematica se opune: semestrul, oricum ar fi reprezintă 6 luni consecutive...oricum a-i da-o, 4 nu este egal cu 6 ;-) http://dexonline.ro/search.php?cuv=semestru
1 min
  -> şi eu ştiu că 4 nu va fi niciodată egal cu 6; dar anul şcolar nu este egal cu anul calendaristic în privinţa numărului de luni; din ceea ce scrie în dex referitor la anul şcolar, este clar că această denumire este una convenţională

agree  Armand C.
6 mins

agree  NMTech: si eu cred ca trebuie gasit un echivalent corect pentru sistemul de inv. romanesc, traducerea cuvantului, in acest caz, poate produce confuzii
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search