giudizio sintetico

Romanian translation: Evaluarea sumativă/cumulativă/certificativă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:giudizio sintetico
Romanian translation:Evaluarea sumativă/cumulativă/certificativă
Entered by: ClaudiaDragomir

14:59 Jul 21, 2009
Italian to Romanian translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy
Italian term or phrase: giudizio sintetico
Da un Documento di valutazione scuola primaria.
- fara context, este dintr-un tabel
Multumesc anticipat.
Irina Aelenei
Italy
Evaluarea sumativă/cumulativă/certificativă
Explanation:
"GIUDIZI SINTETICI - I QUADRIMESTRE
RILEVAZIONE DEI PROGRESSI NELL’APPRENDIMENTO
E NELLO SVILUPPO PERSONALE E SOCIALE DELL’ALUNNO
.................
GRADO DI SOCIALIZZAZIONE
...........................................
IMPEGNO E PARTECIPAZIONE
.................................
METODO
...................
LIVELLO DI CONOSCENZE, ABILITA’ E COMPETENZE
....................................."
http://spazioscuola.altervista.org/documenti.htm


"Evaluarea sumativă (cumulativă) este realizată prin verificări parţiale pe parcursul programului şi o estimare globală, de bilanţ, a rezultatelor pe perioade lungi, în general corespunzătoare semestrelor şcolare sau a anului şcolar. Este o “sancţiune” care încheie o perioadă de învăţare şi se concretizează printr-o notă, medie sau calificativ. Se mai numeşte şi “evaluare certificativă” întrucât vizează ce şi cât au învăţat elevii. "
http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/Impactul-evalu...

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2009-07-21 21:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere! :)
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Evaluarea sumativă/cumulativă/certificativă
ClaudiaDragomir
4calificativ
Monica Tuduce


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
calificativ


Explanation:
Dacă urmează o evaluare de genul: foarte bine, bine, suficient, insuficient, asta trebuie să fie.
În opoziţie sau/şi completând notarea sau evaluarea analitică.
http://orizzontedocenti.wordpress.com/2009/05/26/verso-la-va...
http://209.85.129.132/search?q=cache:SVx_G5l7GAUJ:www.primoc...
http://www.istitutoscaturro.it/pof/pof0809/linguestraniere.p...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-07-21 17:43:32 GMT)
--------------------------------------------------

În termeni pedagogici şi dacă e să facem un studiu teoretic despre metodele de evaluare, termenul propus de Claudia e corect.

Dar eu mă ghidez după principiul: dacă lucrurile sunt simple, de ce să le complicăm noi? :) Şi, conform acestui principiu, spun doar că în carnetul de note sau în foaia matricolă rubrica cu pricina se cheamă: Calificativ la şcoala primară şi Notă sau Medie la niveluri superioare primarei.
As simple as that :)


Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Da, urmează o evaluare. Mulţumesc mult.


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Evaluarea sumativă/cumulativă/certificativă


Explanation:
"GIUDIZI SINTETICI - I QUADRIMESTRE
RILEVAZIONE DEI PROGRESSI NELL’APPRENDIMENTO
E NELLO SVILUPPO PERSONALE E SOCIALE DELL’ALUNNO
.................
GRADO DI SOCIALIZZAZIONE
...........................................
IMPEGNO E PARTECIPAZIONE
.................................
METODO
...................
LIVELLO DI CONOSCENZE, ABILITA’ E COMPETENZE
....................................."
http://spazioscuola.altervista.org/documenti.htm


"Evaluarea sumativă (cumulativă) este realizată prin verificări parţiale pe parcursul programului şi o estimare globală, de bilanţ, a rezultatelor pe perioade lungi, în general corespunzătoare semestrelor şcolare sau a anului şcolar. Este o “sancţiune” care încheie o perioadă de învăţare şi se concretizează printr-o notă, medie sau calificativ. Se mai numeşte şi “evaluare certificativă” întrucât vizează ce şi cât au învăţat elevii. "
http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/Impactul-evalu...

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2009-07-21 21:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere! :)

ClaudiaDragomir
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Vă mulţumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nata007: Evaluarea sumativă (cumulativa)
37 mins
  -> iti multumesc! :)

agree  Anca Maria Marin
8 days
  -> multumesc! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search