chiedere ragione

Romanian translation: cere răspunsuri / vor căuta la(în) voi răspunsuri

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:chiedere ragione (aici)
Romanian translation:cere răspunsuri / vor căuta la(în) voi răspunsuri
Entered by: Veronica Manole (X)

16:35 Dec 18, 2007
Italian to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / general
Italian term or phrase: chiedere ragione
"Voi saprete trasferire la vostra esperienza e la vostra preparazione a tutti coloro che ve ne chiederanno ragione."
Li se spune unor persoane care au obţinut "La Laurea Honoris Causa."
Mulţumesc.
translator2012
cere răspunsuri / vă vor întreba / vor căuta la(în) voi răspunsuri
Explanation:
Nu îmi vine în minte nimic mai inspirat, presupun că discursul e laudativ şi că aceasta e ideea, că acei oameni vor putea să dea “novicilor” răspunsuri transmiţând din experienţa şi educaţia lor.
Selected response from:

Veronica Manole (X)
Romania
Grading comment
Mulţumesc. Am folosit acest răspuns.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a cere explicatii, a cere socoteala
ClaudiaDragomir
4a pune intrebari, a cere explicatii
Carmen Copilau
3 +1cere răspunsuri / vă vor întreba / vor căuta la(în) voi răspunsuri
Veronica Manole (X)


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cere răspunsuri / vă vor întreba / vor căuta la(în) voi răspunsuri


Explanation:
Nu îmi vine în minte nimic mai inspirat, presupun că discursul e laudativ şi că aceasta e ideea, că acei oameni vor putea să dea “novicilor” răspunsuri transmiţând din experienţa şi educaţia lor.

Veronica Manole (X)
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc. Am folosit acest răspuns.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  viorica angelescu
1 day 21 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a pune intrebari, a cere explicatii


Explanation:
Datorita faptului ca "ragione" mai inseamna si "argomento, argomentazione; diritto; causa, motivazione, perché, spiegazione " in acest context ar putea fi tradus: "tututot acelora care au sa va puna intrebari" sau "au sa va ceara explicatii"

--------------------------------------------------
Note added at 34 min (2007-12-18 17:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. tututot inseama tuturor (si cand te gandesti ca nu sunt balbaita :o))

Carmen Copilau
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 12

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a cere explicatii, a cere socoteala


Explanation:
"Nell’attività sindacale del Segretario Generale del Coisp, infatti, tesa a chiedere ragione di alcuni comportamenti e fatti accaduti nella questura di ..."
www.grnews.it/

"responsabilità del condominio, se sussistente...non conosco la fattispecie, ma potresti avere titolo per chiedere ragione anche di quanto non risarcito"
www.lavorincasa.it/helpcasa/viewtopic.php?t=17263&sid=4ebe2... - 62k

A cere ~ cuiva de ceva a face pe cineva să răspundă de ceva.
http://www.google.it/search?sourceid=navclient&hl=it&ie=UTF-...

--------------------------------------------------
Note added at 36 min (2007-12-18 17:12:04 GMT)
--------------------------------------------------

"Veti sti sa transmiteti experienta si pregatirea dumneavostra tututor celor care va vor cere explicatii."

ClaudiaDragomir
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search