etereo

Dutch translation: verrukkelijk, subliem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:etereo
Dutch translation:verrukkelijk, subliem
Entered by: HannaTheuwen

12:00 Mar 6, 2006
Italian to Dutch translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
Italian term or phrase: etereo
Het gaat om een rode wijn die langer dan een jaar rijpt op eikenhouten vaten; daardoor is deze wijn 'etereo' (etereo per la maturazione in barrique). Hoe vertaal ik 'etereo' hier het best? Ik dacht aan 'hemels', maar heeft iemand misschien andere, betere suggesties? Bedankt!
HannaTheuwen
verrukkelijk...
Explanation:
subliem, bekoorlijk, prachtig, kostelijk (om er maar eens een paar te noemen :-)
Selected response from:

Anneke Panel (X)
Netherlands
Grading comment
Dankjewel! 'Subliem' past heel mooi in de tekst. Joris, ook bedankt voor jouw suggestie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3goddelijk / een Godendrank
Joris Bogaert
3verrukkelijk...
Anneke Panel (X)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verrukkelijk...


Explanation:
subliem, bekoorlijk, prachtig, kostelijk (om er maar eens een paar te noemen :-)

Anneke Panel (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dankjewel! 'Subliem' past heel mooi in de tekst. Joris, ook bedankt voor jouw suggestie.

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
goddelijk / een Godendrank


Explanation:
Vrije vertaling ---) van 'divino'.
Is (goede) wijn immers geen Godendrank?
Je kan het inderdaad ook vertalen als: "een Godendrank"

Joris Bogaert
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search