proporzioni minute

Dutch translation: nauw aansluitend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:proporzioni minute
Dutch translation:nauw aansluitend
Entered by: Maaike van Vlijmen

11:14 Jun 25, 2009
Italian to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
Italian term or phrase: proporzioni minute
Het gaat over een top van/met "proporzioni minute". Ik snap niet helemaal wat dat precies betekent. Op internet vond ik een paar hits in kledingcontext, maar het blijft onduidelijk. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!
Maaike van Vlijmen
Netherlands
nauw aansluitend
Explanation:
De term kan soms ook gebruikt worden voor "nauw aansluitende" kledingstukken, ook al zijn die verder niet in bijzonder kleine maten.
Selected response from:

Eva Goethijn
Italy
Grading comment
Ik heb deze optie gekozen; de term kwam later nog een keer terug en daar was er ook sprake van een nauw aansluitend kledingstuk. Dank, ook aan Johanna en Ariane!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4minuscuul
arianek
4nauw aansluitend
Eva Goethijn
3heel klein
Johanna Jansen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heel klein


Explanation:
Als iets van proporzioni minute is, betekent dat volgens mij dat het "van hele kleine afmeting" is (sorry, lelijk Nederlands). Dus volgens mij is het gewoon een heel klein topje...

Johanna Jansen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian
Notes to answerer
Asker: ja, dat zou je denken, maar ik heb een foto en het is gewoon een topje, niet heel klein ofzo.. daarom snap ik het ook niet. En bij heel klein denk ik eerder aan een kleine maat, maar die is 44.. (Italiaanse maat)


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nauw aansluitend


Explanation:
De term kan soms ook gebruikt worden voor "nauw aansluitende" kledingstukken, ook al zijn die verder niet in bijzonder kleine maten.

Example sentence(s):
  • morbidi tessuti abbracciano il corpo con le proporzioni minute di giacchine dalle abbottonature rigorose o lo sfiorano appena scegliendo volumi morbidi e over.

    Reference: http://www.burdafashion.de/it/Riviste/Archivio_Burda_mensile...
Eva Goethijn
Italy
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ik heb deze optie gekozen; de term kwam later nog een keer terug en daar was er ook sprake van een nauw aansluitend kledingstuk. Dank, ook aan Johanna en Ariane!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minuscuul


Explanation:
Ik vind zelf "minuscuul topje" een mooie vertaling, dus ook zeer klein en strak, zo'n "niemendalletje" van minieme afmetingen die de borsten maar niet veel meer bedekt en kijk maar eens op Google hoe vaak die combinatie voorkomt...

arianek
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: bedankt voor de suggestie, maar de top is niet klein en bedekt gewoon het hele bovenlichaam





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search