di arrivo

Dutch translation: overloop

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:pianerottolo di arrivo
Dutch translation:overloop
Entered by: Liliane Braeckman

15:28 Jan 15, 2010
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Italian term or phrase: di arrivo
Context:

"Taglio del pianerottolo di arrivo. Per definire e tracciare la linea di taglio del pianerottolo circolare occorre: "
solejnicz
Netherlands
di arrivo moet niet vertaald worden
Explanation:
Een trapbordes is een "pianerottolo" tussen twee trappen. Een overloop is een "pianorottolo" waar zich een deur van een appartement bevindt. Dit betekent volgens mij dat de overloop "pianerottolo di arrivo" is: "di arrivo" moet in dit geval dus niet vertaald worden.
Selected response from:

Liliane Braeckman
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1di arrivo moet niet vertaald worden
Liliane Braeckman
4 +2overloop
Yvonne Overheul
3bovenste trapbordes
Liliane Braeckman
1 -2aankomsthal
borreman29


Discussion entries: 1





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
overloop


Explanation:
trap met overloop, in het Nederlands kan je di arrivo onvertaald laten

Yvonne Overheul
Italy
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liliane Braeckman: ja, het beste is misschien toch wel "overloop". Meer context zou kunnen helpen.
30 mins

agree  Zerlina
4 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -2
aankomsthal


Explanation:
Het is een centrale hal, waar deuren op uit komen, zoals in veel Italiaanse appartementengebouwen. Ik ben nog op zoek naar een goede vertaling

Example sentence(s):
  • I pianerottoli di arrivo sono gli spazi che fronteggiano una porta alla fine di una scalinata. E\' opportuno che essi siano liberi da gradini e preferibilmente anche più ampi dei pianerottoli di riposo intermedi.

    Reference: http://www.softwareparadiso.it/studio/parliamoscale.htm
borreman29
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Liliane Braeckman: Het is geen centrale hal maar dan wel een groter trapbordes omdat er een deur op uikomt.
9 mins

disagree  Yvonne Overheul: volgens gaat het hier inderdaad niet om een aankomsthal..
19 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bovenste trapbordes


Explanation:
waar de trap op uitkomt

--------------------------------------------------
Note added at 54 min (2010-01-15 16:22:32 GMT)
--------------------------------------------------

Het kan ook een overloop zijn. Dat moet je uit de tekst opmaken.

Liliane Braeckman
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
di arrivo moet niet vertaald worden


Explanation:
Een trapbordes is een "pianerottolo" tussen twee trappen. Een overloop is een "pianorottolo" waar zich een deur van een appartement bevindt. Dit betekent volgens mij dat de overloop "pianerottolo di arrivo" is: "di arrivo" moet in dit geval dus niet vertaald worden.


    Reference: http://www.softwareparadiso.it/studio/parliamoscale.htm
Liliane Braeckman
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  borreman29: Dan zou ik pianerottolo vertalen met"trapportaal". Dan houdt je dat van die deuren er een beetje in.
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search