navetta

Dutch translation: shuttle

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:navetta
Dutch translation:shuttle
Entered by: Maaike van Vlijmen

11:31 May 24, 2009
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Italian term or phrase: navetta
È una parte di una macchina per rettifica/tornitura.
Esempi:
POSIZIONARE INDIETRO LA NAVETTA
COLLISIONE NAVETTA CON PORTALE
ELEMENTO NON ORIENTATO SU NAVETTA
TIME OUT POSIZIONAMENTO NAVETTA
PEZZO PRESENTE SU NAVETTA

Hoe noemen we dit in het Nederlands?
Alvast bedankt!!
Maaike van Vlijmen
Netherlands
shuttle
Explanation:
Ik zou "shuttle" vertalen, term die vaak gebruikt wordt voor elementen die "heen en weer" bewegen, net zoals de beroemde Shuttle!
Ook Google geeft vaak shuttle icm draaibank.
Spoel doet meer aan weefgetouwen denken.
Selected response from:

arianek
Grading comment
ik denk dat dit inderdaad de betere optie is. Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4shuttle
arianek
3spoel
Ellen Van Looy (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spoel


Explanation:
Ik ben niet 100% zeker, maar binnen dit domein vind je via de IATE-databank toch wel wat mogelijkheden.
Hopelijk heb je daar wat aan!

Ellen Van Looy (X)
Ireland
Native speaker of: Native in DutchDutch

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shuttle


Explanation:
Ik zou "shuttle" vertalen, term die vaak gebruikt wordt voor elementen die "heen en weer" bewegen, net zoals de beroemde Shuttle!
Ook Google geeft vaak shuttle icm draaibank.
Spoel doet meer aan weefgetouwen denken.

arianek
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
ik denk dat dit inderdaad de betere optie is. Dank!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search