particolari formalità

Dutch translation: bijzondere formaliteiten voor de aangifte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:particolari formalità
Dutch translation:bijzondere formaliteiten voor de aangifte
Entered by: Johanna Jansen

15:06 Oct 20, 2009
Italian to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: particolari formalità
In een conclusie van antwoord staat:

"In sostanza, pur non richiedendo la denuncia particolari formalità, non si evince affatto il rispetto di controparte del termine di decadenza per esercitare l’azione di garanzia."

Kan het zijn dat tussen "denuncia" en "particolari formalità" misschien een woord ontbreekt? Want op deze manier begrijp ik niet goed wat ze met die twee woorden bedoelen in deze context...
Johanna Jansen
Netherlands
bijzondere formaliteiten voor de aangifte
Explanation:
"In sostanza, pur non richiedendo la denuncia particolari formalità, non si evince affatto il rispetto di controparte del termine di decadenza per esercitare l’azione di garanzia."

Nee, het klopt wel zo. Er staat dat er voor de 'denuncia' (aangifte/aanklacht) geen bijzondere formaliteiten gelden.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2009-10-20 15:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

Dus: ..., hoewel er voor de aangifte geen bijzondere vereisten gelden, ...
Selected response from:

Debby Nieberg
Netherlands
Grading comment
Nogmaals bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bijzonder formaliteiten
Jan VERHEYDEN
4bijzondere formaliteiten voor de aangifte
Debby Nieberg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bijzondere formaliteiten voor de aangifte


Explanation:
"In sostanza, pur non richiedendo la denuncia particolari formalità, non si evince affatto il rispetto di controparte del termine di decadenza per esercitare l’azione di garanzia."

Nee, het klopt wel zo. Er staat dat er voor de 'denuncia' (aangifte/aanklacht) geen bijzondere formaliteiten gelden.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2009-10-20 15:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

Dus: ..., hoewel er voor de aangifte geen bijzondere vereisten gelden, ...

Debby Nieberg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Nogmaals bedankt!
Notes to answerer
Asker: Ach ja NATUURLIJK!! Moest gewoon even beter kijken en de zin "omdraaien"...


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bijzonder formaliteiten


Explanation:
er ontbreekt geen woord, want het komt er volgens mij op neer dat om aangifte te doen geen bijzondere formaliteiten noodzakelijk zijn

Jan VERHEYDEN
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search