società consorziale per azioni

Dutch translation: vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni

18:04 Jun 26, 2008
Italian to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: società consorziale per azioni
Ik heb het vertaald als consertiale vennootschap op aandelen, maar ben er niet zeker van of dit correct is...
Suzanne de Loos
Netherlands
Dutch translation:vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni
Explanation:
Correct, wat heet correct :-). In Nederland is niks geregeld dat vergelijkbaar is met de società consortile, dus moeten we zelf iets bedenken. Ik vind jouw idee helemaal niet slecht, iets beters weet ik ook niet. Misschien consortium op aandelen. Als het deel uitmaakt van een handelsnaam, bv. van een procespartij, zou je het niet vertalen en ervan maken vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni. Kan ook afgekort als s.c.p.a.
Selected response from:

G. A. Dekker
Luxembourg
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4consortiale naamloze vennootschap
Jan VERHEYDEN
3vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni
G. A. Dekker


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consortiale naamloze vennootschap


Explanation:
kan ook

Jan VERHEYDEN
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni


Explanation:
Correct, wat heet correct :-). In Nederland is niks geregeld dat vergelijkbaar is met de società consortile, dus moeten we zelf iets bedenken. Ik vind jouw idee helemaal niet slecht, iets beters weet ik ook niet. Misschien consortium op aandelen. Als het deel uitmaakt van een handelsnaam, bv. van een procespartij, zou je het niet vertalen en ervan maken vennootschap naar Italiaans recht Pinco Pallino società consortile per azioni. Kan ook afgekort als s.c.p.a.

G. A. Dekker
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 72
Grading comment
Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search