memoria di costituzione...

Dutch translation: conclusie van antwoord

15:42 Sep 7, 2007
Italian to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: memoria di costituzione...
"La difesa contesta integralmente tutto quanto sostenuto dalla difesa di controparte nella memoria di costituzione e replica del 19.7.07 depositata in data 21.7.07."

Om wat voor soort memorie/geschrift gaat het hier?
Johanna Jansen
Netherlands
Dutch translation:conclusie van antwoord
Explanation:
Deze is moeilijk te beantwoorden zonder de rest van de tekst te kennen. Ik begrijp niet hoe een memoria tegelijkertijd di costituzione en di replica kan zijn, maar mogelijk bedoelt de schrijver de comparsa di risposta van art. 166/167 cpc. Dat is immers het stuk waarmee de gedaagde in het geding verschijnt en het bevat ook zijn verweren. De conclusie van antwoord in Nederland is daarmee vergelijkbaar. Voor de memoria di replica zie art. 190 cpc.
Selected response from:

G. A. Dekker
Luxembourg
Grading comment
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3conclusie van antwoord
G. A. Dekker
3verklaring
Jan VERHEYDEN
2proces-verbaal van comparitie
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
proces-verbaal van comparitie


Explanation:
denk ik.

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 48

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verklaring


Explanation:
hou het misschien algemeen: verklaring ??

Jan VERHEYDEN
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
conclusie van antwoord


Explanation:
Deze is moeilijk te beantwoorden zonder de rest van de tekst te kennen. Ik begrijp niet hoe een memoria tegelijkertijd di costituzione en di replica kan zijn, maar mogelijk bedoelt de schrijver de comparsa di risposta van art. 166/167 cpc. Dat is immers het stuk waarmee de gedaagde in het geding verschijnt en het bevat ook zijn verweren. De conclusie van antwoord in Nederland is daarmee vergelijkbaar. Voor de memoria di replica zie art. 190 cpc.

G. A. Dekker
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 72
Grading comment
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search