impegno progettuale

Dutch translation: toewijding in de ontwerpfase

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:impegno progettuale
Dutch translation:toewijding in de ontwerpfase
Entered by: Maaike van Vlijmen

15:16 Jun 4, 2013
Italian to Dutch translations [PRO]
Marketing - General / Conversation / Greetings / Letters
Italian term or phrase: impegno progettuale
In een paragraaf over de milieuvriendelijke aanpak van een bedrijf:

Competenza ed impegno progettuale si traducono in un processo produttivo d’avanguardia che riduce sprechi di lavorazione.

Ik weet niet hoe ik "impegno progettuale" moet vertalen... iemand suggesties?

Alvast bedankt!!
Maaike van Vlijmen
Netherlands
toewijding in de projectfase
Explanation:
ik zou voor impegno inzet of toewijding gebruiken. Omdat wij geen progettuale als bijv. nw kennen, zou ik het oplossen met "in de projectfase"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-06-04 16:27:15 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, maar ik bedoelde in de ontwerpfase!
Selected response from:

arianek
Grading comment
Ik had het zelf ook aanvankelijk met "toewijding" vertaald. Dank, ook aan MissDutch en Yvonne!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1toewijding in de projectfase
arianek
4inzet bij het project
Yvonne Glasbergen (X)
2betrokkenheid bij ons project
P.L.F.Persio


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
toewijding in de projectfase


Explanation:
ik zou voor impegno inzet of toewijding gebruiken. Omdat wij geen progettuale als bijv. nw kennen, zou ik het oplossen met "in de projectfase"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-06-04 16:27:15 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, maar ik bedoelde in de ontwerpfase!

arianek
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik had het zelf ook aanvankelijk met "toewijding" vertaald. Dank, ook aan MissDutch en Yvonne!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  P.L.F.Persio: sì, è un'ottima soluzione.
44 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
betrokkenheid bij ons project


Explanation:
Ciao Maaike, giusto un piccolo suggerimento tanto per darti un'idea.
Penso che l'azienda intenda dire che loro sono coinvolti al 100% in ciascuno dei propri progetti, che non tralasciano nessun particolare e che si sforzano nel cercare soluzioni e/o nuovi modi di affrontare le sfide di tali progetti.
Di sicuro troverai il modo giusto per trasmettere il messaggio in het Nederlands; succes!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-06-04 17:10:08 GMT)
--------------------------------------------------

Prego, in effetti il significato cambia, ma mi sembra che arianek abbia fornito una grande risposta. Stai bene e salutoni!

P.L.F.Persio
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian
Notes to answerer
Asker: Ciao cara, grazie per il tuo aiuto! Ik dacht ook in die richting, maar toen zag ik deze Kudoz-vraag en ging ik twijfelen.. http://www.proz.com/kudoz/italian_to_french/business_commerce_general/3353846-l’impegno_progettuale.html


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inzet bij het project


Explanation:
Een synoniem van 'impegno' is 'obbligo', verplichting. 'Plichtsbesef' en klinkt wat ouderwets, vandaar mijn keuze voor 'inzet bij het project'.

Yvonne Glasbergen (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search