distribuire

Dutch translation: distribueren, leveren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:distribuire
Dutch translation:distribueren, leveren
Entered by: Magda Talamini

14:02 May 30, 2006
Italian to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Furniture / Household Appliances
Italian term or phrase: distribuire
Hoe vertalen jullie eigenlijk doorgaans het woord *distribuire* als het voorkomt op een verpakking van een product bijvoorbeeld ? Bijvoorbeeld in de constructie *il presente prodotto è distribuito dall'azienda xy* of simpelweg *distribuito da*.
Distribueren vind ik persoonlijk niet kunnen trouwens...
Magda Talamini
wordt verspreid door
Explanation:
of... de distributie van ... wordt verzorgd door
Selected response from:

Anneke Panel (X)
Netherlands
Grading comment
moeilijk om uiteindelijk te kiezen tussen jullie allen.... anneke was het snelst - iedereen bedankt voor jullie hulp
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3leveren
Luuk Arens
3 +2wordt verspreid door
Anneke Panel (X)
3uitbrengen
Joris Bogaert
3verdelen (Belgisch NL) / bezorgen & dsitribueren (Algemeen NL)
Joris Bogaert


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wordt verspreid door


Explanation:
of... de distributie van ... wordt verzorgd door

Anneke Panel (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
moeilijk om uiteindelijk te kiezen tussen jullie allen.... anneke was het snelst - iedereen bedankt voor jullie hulp

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert: dit kan ook... maar als het alleenstaande is "distribuito da" zou ik "bezorgd/gedistribueerd door" gebruiken
9 mins

agree  Sherefedin MUSTAFA
6 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
leveren


Explanation:
wordt geleverd door

Luuk Arens
Mozambique
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  J.G. Dekker
14 mins
  -> bedankt

agree  Giorgio Testa
20 mins
  -> grazie

neutral  Joris Bogaert: Neem het niet personlijk op, maar ik denk dat 'distribueren' niet hetzelfde is
33 mins
  -> Joris, je hebt gelijk. Distribuere bekent strikt gesproken misschien niet leveren, maar de andere oplossingen klinken me zo raar in de oren..

agree  Sherefedin MUSTAFA
6 hrs
  -> grazie

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verdelen (Belgisch NL) / bezorgen & dsitribueren (Algemeen NL)


Explanation:
Producten worden verdeeld/bezorgd door bedrijven...

Zie ook link (interessant!)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2006-05-30 14:17:03 GMT)
--------------------------------------------------

"Distribueren" kan wel, hoor, Magda --) gedistribueerd door.. why not?

"Verdeeld" is Belgisch NL maar wél correct ;-)

"Bezorgd door" is 'correct' NL maar vind ik persoonlijk minder geslaagd...

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2006-05-30 14:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

In dat geval zie ik geen graten in "gedistribueerd door"... dit levert meer dan 30.000 hits op in google...


    Reference: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/999/
Joris Bogaert
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: nee bezorgd gaat echt meer over de levering


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitbrengen


Explanation:
Nog een mogelijkheid...

Zie: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=uitbre...

Uitbrengen = op de markt brengen...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-05-30 15:05:23 GMT)
--------------------------------------------------

Meer dan 400.000 hits...

http://nieuws.aroundmyroom.com/2006/04/lichtste_laptop.html

...als voorbeeld

Joris Bogaert
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search