resistenti (in context)

Dutch translation: gewone/normale was

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:resistenti (in context)
Dutch translation:gewone/normale was
Entered by: Magda Talamini

10:15 Oct 26, 2005
Italian to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / wasautomaat
Italian term or phrase: resistenti (in context)
Als 'i delicati' fijne was is, hoe noem je dan 'i resistenti', dus als zelfstandig naamwoord? Het moet kort zijn, anders past het niet in het vakje. Ik had gedacht aan krachtige was, stevige was(goed), maar ik vind het zo raar klinken.... Iemand een idee? Alvast bedankt.
Magda Talamini
gewone was
Explanation:
*
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
bedankt sherefedin en aan iedereen die heeft meegeholpen met het zoeken naar een oplossing!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4gewone was
Sherefedin MUSTAFA
3bonte was
Anneke Panel (X)
2ruwe was
Anthony Michils


Discussion entries: 5





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
gewone was


Explanation:
*

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 12
Grading comment
bedankt sherefedin en aan iedereen die heeft meegeholpen met het zoeken naar een oplossing!
Notes to answerer
Asker: ...ja zou kunnen inderdaad!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luuk Arens: of 'normale was'
2 mins
  -> Grazie Luuk.

agree  J.G. Dekker
20 mins
  -> Bedankt J.G.

agree  Joris Bogaert: Ok voor "normale was", in tegenstelling tot "fijne was", al doet "resistenti" mij ook denken aan "wasvast" i.v.m. kleuren...
5 hrs
  -> Bedankt.

agree  HannaTheuwen
8 hrs
  -> Grazie Hanna.

4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ruwe was


Explanation:
Een ideetje.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: nee, het hoeft ook niet per se ruw te zijn, bijvoorbeeld zacht maar stevig


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bonte was


Explanation:
Bedoelen ze dit niet gewoon? Of wordt bonte was ook nog apart genoemd?

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 4 mins (2005-10-26 17:20:26 GMT)
--------------------------------------------------

Hoofdwas dan? Normale of gewone was zeg je in het NL gewoon niet: 'Ik ga de gewone was doen'?????

Anneke Panel (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: nee bonte was is weer apart genoemd, 'colorati'

Asker: Nee, inderdaad niet, het klinkt sowieso allemaal raar. Ik zou ook niet zeggen ik ga even een hoofdwas doen, aangezien de wastabel ook een programma voor de voorwas heeft en je een 'resistenti' met en zonder voorwas hebt. Ik heb het probleem omzeild door soms normale was en soms helemaal niets te zetten...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search