finecorsa

Dutch translation: aanslag

21:18 Oct 19, 2010
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / manuale
Italian term or phrase: finecorsa
tecnologia dell’apparecchio di sollevamento: terminologia e caratteristiche, principi operativi dei meccanismi (motori, freni, riduttori, impianto idraulico), limitatori e finecorsa, equipaggiamento elettrico, organi di comando, funi, dispositivi di sicurezza, ecc.

Het gaat om een handleiding voor een kraan.
Deze vraag is al eens gesteld in het Engels,maar ook dan kom ik niet op het juiste woord.
(end run, time switch)
borreman29
Dutch translation:aanslag
Explanation:
Heeft betrekking op de heen-en-weer gaande beweging van een machine-onderdeel. De aanslag is het einde aan beide zijden van zulk een beweging.
Selected response from:

J.G. Dekker
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aanslag
J.G. Dekker
4 +1eindschakelaars
Nina Cuypers
4 +1eindeloopschakelaars
Maaike van Vlijmen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eindeloopschakelaars


Explanation:
limitatori e fine corsa: begrenzings- en eindeloopschakelaars

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2010-10-19 21:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

of eindschakelaars

Maaike van Vlijmen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zerlina
11 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aanslag


Explanation:
Heeft betrekking op de heen-en-weer gaande beweging van een machine-onderdeel. De aanslag is het einde aan beide zijden van zulk een beweging.


J.G. Dekker
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kennis: Er staat geen informatie in de tekst, waaruit blijkt dat het om schakelaars gaat. Een kraan kan heel zeker ook mechanische aanslagen en begrenzers hebben.
16 hrs

agree  Joris Bogaert: Eens met de verklaring van kennis
1 day 10 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eindschakelaars


Explanation:
Ik ben het eens met Maaike, maar volgens mij wordt eindschakelaars couranter gebruikt dan eindeloopschakelaars. (Engels: limit switch). Fine corsa wordt ook als aanslag gebruikt, maar hier gaat het vermoedelijk om de elektrische schakelaar en niet de mechanische aanslag.

Nina Cuypers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra Ponfoort: helemaal eens met toelichting
37 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search