eszközátsorolás

German translation: Aktivtausch

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:eszközátsorolás
German translation:Aktivtausch
Entered by: Helmut Kolberg

20:45 Sep 2, 2007
Hungarian to German translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / könyvelés
Hungarian term or phrase: eszközátsorolás
egy cég könyvelésében történt eszközátsorolás...
benedek-
Aktivtausch
Explanation:
Bei einem Aktivtausch werden die Werte zweier Positionen der Aktivseite einer Bilanz umgeschichtet, ohne dass sich die Bilanzsumme verändert.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage12 Stunden (2007-09-05 09:14:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sieht vielleicht auf den ersten Blick nicht ganz verständlich aus, aber Aktiva und Passiva (die beiden Seiten der Bilanz) heißen ungarisch eszközök und források. (Deutsch Mittelverwendung und Mittelherkunft). Ich meine nach wie vor, dass Aktivtausch die passende Lösung sein müsste :)
Selected response from:

Helmut Kolberg
Hungary
Grading comment
DANKE!!! ganz verständlich ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Aktivtausch
Helmut Kolberg
3Anlagenumbuchung
Andrea Szabados


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Anlagenumbuchung


Explanation:
Van rá találat, de nem túl sok.

Gondolom, pl. lejárat szerint átsorolják hosszú lejáratúból rövid lejáratúra az adott eszközt.

Találtam ilyet is: Anlagentransfer, de az talán inkább eszközátvitel.

--------------------------------------------------
Note added at 54 perc (2007-09-02 21:39:53 GMT)
--------------------------------------------------

Pl. találat:

"Anlagenbewegungen (z.B. Anlagenzugang, Anlagenabgang, Anlagenumbuchung und –transfer)"
https://websmp203.sap-ag.de/~sapidp/011000358700002913962005...
(SAP pénzügyi tanácsadói képzésének vizsgatémája)

A gondom még annyi, hogy az "Anlage" az befektetett eszköz... ezek szerint nem lejárat szerint sorolják át, hanem mondjuk beruházásokból ingatlanokba, ha átadták az épületet.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 9
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszi, sztem az Anlagenumbuchung jól hangzik, amit én találtam, az Anlagenumschichtung valahogy sántított... De lehet, hogy már késő van, és reggel kellene újbol elgondolkodnom :))

Asker: Így hogy mondod ezt az "Anlage"-t... Sztem nálam termelőeszközökröl van szó, bár igazából nem derül ki a szövegből....

Asker: De "Vorrichtung"ot vagy "Gerät"et azért mégsem írhatok :((


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Aktivtausch


Explanation:
Bei einem Aktivtausch werden die Werte zweier Positionen der Aktivseite einer Bilanz umgeschichtet, ohne dass sich die Bilanzsumme verändert.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage12 Stunden (2007-09-05 09:14:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sieht vielleicht auf den ersten Blick nicht ganz verständlich aus, aber Aktiva und Passiva (die beiden Seiten der Bilanz) heißen ungarisch eszközök und források. (Deutsch Mittelverwendung und Mittelherkunft). Ich meine nach wie vor, dass Aktivtausch die passende Lösung sein müsste :)


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Aktivtausch
Helmut Kolberg
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 80
Grading comment
DANKE!!! ganz verständlich ...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search