International Translation Day 2020

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 30 & October 1 celebrating International Translation Day! 11+ hours of content, Chat, Live Q&A, Networking & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Közbeszerzési eljárás

German translation: Verfahren des öffentlichen Auftragswesen

18:01 Aug 24, 2004
Hungarian to German translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Hungarian term or phrase: Közbeszerzési eljárás
illetve közbeszerzési törvény is
A különböző szótárakban és a weben többféle verziót találtam. Tud valaki segíteni, hogy melyik (esetleg mely területen) használatos? (pl. AT/DE) Köszönöm előre is!!!
öffentliche Beschaffung
öffentliches Beschaffungswesen
Zentraleinkauf
Staatseinkauf
Andrea Szabados
German translation:Verfahren des öffentlichen Auftragswesen
Explanation:
ez a közbeszerzési eljárás, "mint olyan", legalábbis az EU-nál, ebben benne vannak a szolgáltatások is (pl. a tanácsadás).

Az öffentliche Beschaffung nekem furcsa (pléne, mint Wesen), a Zentraleinkauf szerintem nem ez (hanem pl. egy vállalatcsoport központosított vásárlásai), a Staatseinkauf meg inkább az állami megrendelésekre utal (amelyek nem biztos, hogy közbeszerzésben történnek).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-08-24 19:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

egy kis segítség a terminológiához (talán hasznos): http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!...
(itt elvben az EU összes nyelvén lekérhetõek az anyagok: kicsit macerás, de a Celexben kétnyelvû változatban is le lehet hívni minden doksit) - én nem néztem meg, de valószínûsítem, hogy van egy webhelye is ennek a CPV-nek (közös közbeszerzési terminológia az EU-ban)
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszi, az EUs szövegekhez hasznos lesz a webreferencia.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Verfahren des öffentlichen Auftragswesen
Eva Blanar
4Verfahrung für öffentlicher Beschaffung
T. Czibulyás


Discussion entries: 4





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Közbeszerzési eljárás
Verfahrung für öffentlicher Beschaffung


Explanation:
Gesetz für öffentlichem Beschaffungswesen.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2004-08-24 18:31:47 GMT)
--------------------------------------------------

Verfahren

T. Czibulyás
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Közbeszerzési eljárás
Verfahren des öffentlichen Auftragswesen


Explanation:
ez a közbeszerzési eljárás, "mint olyan", legalábbis az EU-nál, ebben benne vannak a szolgáltatások is (pl. a tanácsadás).

Az öffentliche Beschaffung nekem furcsa (pléne, mint Wesen), a Zentraleinkauf szerintem nem ez (hanem pl. egy vállalatcsoport központosított vásárlásai), a Staatseinkauf meg inkább az állami megrendelésekre utal (amelyek nem biztos, hogy közbeszerzésben történnek).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-08-24 19:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

egy kis segítség a terminológiához (talán hasznos): http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!...
(itt elvben az EU összes nyelvén lekérhetõek az anyagok: kicsit macerás, de a Celexben kétnyelvû változatban is le lehet hívni minden doksit) - én nem néztem meg, de valószínûsítem, hogy van egy webhelye is ennek a CPV-nek (közös közbeszerzési terminológia az EU-ban)

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 18
Grading comment
Köszi, az EUs szövegekhez hasznos lesz a webreferencia.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dr. Varga
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search