"megtett út nélküli"

English translation: immediate

19:29 Jun 2, 2014
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping
Hungarian term or phrase: "megtett út nélküli"
There has been a road accident with three vehicles involved. This sentence is part of the expert's opinion and contains the problematic phrase:
A .... vezetője azért nem tudott az előtte megállo, lelassuló jármű mögött megállni, mert irreálisan csökkent a féktávolsága azzal, hogy előtte ütkozés során megválosuló, "megtett út nélküli" sebességvesztés alakult ki.

Actually, I am doing this translation into Latvian, but I figured that it would be easier to find out an explanation in English. Your help is greatly appreciated!
Ilona Kangro
Latvia
English translation:immediate
Explanation:
just spitballing...

lettre is lefordíthatod ezt a ötletet

immediate loss of speed caused by a collision

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2014-06-02 19:47:08 GMT)
--------------------------------------------------

Bár az instant szó valószínűleg jobban kifejezné a helyzet azonnali voltát, a megtett út nélküli hirtelen sebességvesztést, de úgyse az angolt szót fogod használni, szóval ötletszinten mindegy.
Selected response from:

János Untener
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4immediate
János Untener
2without difference of position
Ildiko Santana


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
immediate


Explanation:
just spitballing...

lettre is lefordíthatod ezt a ötletet

immediate loss of speed caused by a collision

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2014-06-02 19:47:08 GMT)
--------------------------------------------------

Bár az instant szó valószínűleg jobban kifejezné a helyzet azonnali voltát, a megtett út nélküli hirtelen sebességvesztést, de úgyse az angolt szót fogod használni, szóval ötletszinten mindegy.

János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes: fékút nélküli, azonnali stb. Az elöl haladó fékútja beleszámítana a hátul haladó fékútjába.
55 mins

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
2 hrs

agree  hollowman2
4 hrs

agree  Iosif JUHASZ
40 days

55 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
without difference of position


Explanation:
Ha igaz, hogy:
a sebesség a megtett út és az eltelt idő hányadosa,
azaz:
the speed can be calculated by determining the quotient of the difference of position over the difference in time,
akkor talán a "megtett út nélküli" angolul "without difference of position"

Viszont "an object with no movement at all has a zero speed", vagyis a magyar eredetivel talán van némi gond, nem? :) Hogyan veszíthet a sebességéből az a jármű, amely már álló helyzetben van?? Szerintem a sebességvesztés igenis út megtétele alatt következik be... Persze nem vagyok fizikus.
Azért az alábbi oldal talán segítségedre lehet:
http://www.physicsclassroom.com/class/1DKin/Lesson-1/Speed-a...

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search