PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Iparvágány pályafelügyelet, pályafenntartás

English translation: Supervision of industrial sidings and track maintenance

17:41 Jan 16, 2014
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Hungarian term or phrase: Iparvágány pályafelügyelet, pályafenntartás
Ismét egy speciális-két speciális kifejezés, amúgy jogi szövegemben.

Iparvágány pályafelügyelet, pályafenntartás

A válaszokat előre is köszönöm:

Zsófi
Zsofi Havellant
English translation:Supervision of industrial sidings and track maintenance
Explanation:
Ez az eredeti szöveggel megegyező fordítás. A siding lehet többféle, ezért nem árt hozzátenni, hogy "industrial".
Az "inspection" csak vizsgálat, ellenőrzés, nem azonos a felügyelettel.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm szépen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Supervision of industrial sidings and track maintenance
juvera
3Line inspection of railway sidings, track maintenance
Tibor Pataki


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Line inspection of railway sidings, track maintenance


Explanation:
Line Inspection of railway sidings helyett lehet még Line Inspection of industrial track

Pályafenntartás: azon utasításokon alapuló, összehangolt tevékenység- és intézkedésrendszer, amelynek célja a vasúti pálya előírásszerű geometriai és szerkezeti állapotának folyamatos biztosítása, a fellépő rendellenességek időben történő felismerése, a szükséges beavatkozások elvégzése. A pályafenntartási tevékenység lényegi elemei a pályafelügyelet, a pályadiagnosztika, a pályakarbantartás, a zavarelhárítás, és a műszaki ellenőrzés.


Example sentence(s):
  • http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sze.hu%2F~horvat%2FBSC%2520oktatas%2FMSc%2520Vasuti%2520palyadiagnosztika%2FPalyadiagn_3.ppt&ei=qzXYUpe9LIe0ywOBsoKQDw&usg=AFQjCNElN88ugWTKjWPXE_HyHu0

    Reference: http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
Tibor Pataki
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay (X): "Industrial Track Inspection & Maintenance" - a "line" nem kell // Sztem jó ez így is, kiegészítésként, nem gyűjtök kudoz-pontokat: minek?
41 mins
  -> köszi a kiigazítást. Esetleg ha önálló válaszként tálalja ezt a verziót?

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Supervision of industrial sidings and track maintenance


Explanation:
Ez az eredeti szöveggel megegyező fordítás. A siding lehet többféle, ezért nem árt hozzátenni, hogy "industrial".
Az "inspection" csak vizsgálat, ellenőrzés, nem azonos a felügyelettel.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm szépen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes
1 day 3 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search