kiterjesztett beszerzés

English translation: extended procurement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kiterjesztett beszerzés
English translation:extended procurement
Entered by: Ildiko Santana

08:07 Dec 12, 2013
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / beszerzés és logisztika
Hungarian term or phrase: kiterjesztett beszerzés
"A logisztika fejlődésével más és más megközelítések láttak napvilágot. A 2000-es évektől azonban egyre általánosabbá vált a kiterjesztett beszerzés fogalma. Ennek értelmében a beszerzés a vállalati célok megvalósítását és a vállalat értékteremtő képességét támogatja. Alapfogalomként tekinthető, hogy: „ A beszerzés (purchasing, illetve procurement) egy funkcionális csoport (pl. formális egység egy szervezeti ábrán) és egy tevékenység (termékek és szolgáltatások megvásárlása). A beszerzési csapat annak érdekében dolgozik, hogy a maximális értéket biztosítsa a szervezet számára, így például felkutatja a beszállítókat, tárgyal, menedzseli a szerződéseket, piackutatást végez, méri a beszállítók teljesítményét és fejleszti azt, továbbá javítja a beszerzési rendszer működését.”
Sarah Agoston
Hungary
extended procurement
Explanation:
Én erre tippelek. Pl.:
http://global.sap.com/israel/about/events/events_2011/scm/pr...

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2013-12-12 08:49:46 GMT)
--------------------------------------------------

Magyar értelmezése itt:
http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/879/1/TM20_Vorosmarty_Dobo...
"A beszerzés kiterjesztett értelmezésében bekövetkezett változásokat és azok etikai hatásait a következőkben foglalhatjuk össze:
A beszerzés fókusza kiszélesedett: azaz a beszerzés nem csak a termelővállalatok alapanyagigényeit hivatott kielégíteni, hanem a kiadások (kivéve jellemzıen a bér és az adó jellegő tételeket) feletti kontrol eszközévé vált, amelynek szerepe erősíteni a szervezet versenyképességét...."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4comprehensive procurement
danny boyd
4expanded purchasing
Katarina Peters
4extended procurement
Ildiko Santana


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extended procurement


Explanation:
Én erre tippelek. Pl.:
http://global.sap.com/israel/about/events/events_2011/scm/pr...

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2013-12-12 08:49:46 GMT)
--------------------------------------------------

Magyar értelmezése itt:
http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/879/1/TM20_Vorosmarty_Dobo...
"A beszerzés kiterjesztett értelmezésében bekövetkezett változásokat és azok etikai hatásait a következőkben foglalhatjuk össze:
A beszerzés fókusza kiszélesedett: azaz a beszerzés nem csak a termelővállalatok alapanyagigényeit hivatott kielégíteni, hanem a kiadások (kivéve jellemzıen a bér és az adó jellegő tételeket) feletti kontrol eszközévé vált, amelynek szerepe erősíteni a szervezet versenyképességét...."

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28
Grading comment
köszönöm.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
expanded purchasing


Explanation:
in other words...

Katarina Peters
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
comprehensive procurement


Explanation:
comprehensive procurement
I doubt that in this case ‘size (extent)’ is the operative word, it rather refers to a qualitatively different approach to procurement, taking the entire company’s needs into consideration.

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search