egyterű szerelvény

English translation: fully walk-through train / open gangway trainset

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:egyterű szerelvény
English translation:fully walk-through train / open gangway trainset
Entered by: Péter Tófalvi

21:07 Aug 24, 2013
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / metró
Hungarian term or phrase: egyterű szerelvény
Olyan metrószerelvény, amelynél az egyes kocsik átjárhatóak, vagyis át lehet menni egyik kocsiból a másikba.
Péter Tófalvi
Hungary
fully walk-through train
Explanation:

http://www.railtechnologymagazine.com/London-Underground-and...
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Az általam választott megoldás (ami természetesen egy, a lehetséges válaszok közül) megtalálásához mindenki hozzájárult. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1single rake train
JANOS SAMU
4fully walk-through train
Andras Mohay (X)
5 -1railcar, set
juvera
4single deck EMU (DMU)
Miklós Monostory


Discussion entries: 9





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
single deck EMU (DMU)


Explanation:
Vagy single cabin.

Example sentence(s):
  • Due to the use of jacobs bogies between the sections the whole trains becomes one single cabin that can be walked through.

    Reference: http://www.bombardier.com/en/transportation/products-service...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT
Miklós Monostory
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
railcar, set


Explanation:
Single or articulated powered coach.
http://en.wikipedia.org/wiki/Train

Ez nem jelenti azt, hogy egy rövid kocsi, a modern változat lehet hosszú is, ekkor kap szerepet az "articulated" változat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Railcar

Also called rail motor coaches, railbuses. - írja a wiki Multiple Unit cikke. Ide tartozik az EMU és a DMU is.

A SET: (bár nem hiszem, hogy itt erről van szó)
Many multiple unit trains consist of cars which are semi-permanently coupled into sets: these sets may be joined together to form larger trains, but generally passengers can only move around between cars within the set.... It allows the separate sets to be easily split to go separate ways. Some multiple-unit trainsets are designed so that corridor connections can be easily operated between coupled sets.
wiki: railroad car
Ezt úgy mondanám, hogy "interconnected", nem traversable.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2013-08-25 17:10:09 GMT)
--------------------------------------------------

Nézd meg a Toronto Rocketet, amelynek a szerelvényei "six car open gangway trainset" konfigurációban máködnek. Vagy erről van szó, vagy az (articulated) railcarról.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2013-08-25 17:35:05 GMT)
--------------------------------------------------

Itt sok kép van róla, és szerintem ugyanolyan, mint a magyar articulált villamoskocsik, vagy buszok. Modernebb változata a fentieknek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toronto_Rocket


juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Ez az "open gangway trainset" jól hangzik, kellően szájbarágós.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: A railcar a motorkocsi, ami olyan gépi hajtású vasúti jármű, melynek kocsiszekrénye teljesen vagy részben személyek (esetleg áruk) szállítására szolgál. A set nem fejezi ki az egyterűséget.
3 hrs
  -> És ezekről van szó.

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fully walk-through train


Explanation:

http://www.railtechnologymagazine.com/London-Underground-and...

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Az általam választott megoldás (ami természetesen egy, a lehetséges válaszok közül) megtalálásához mindenki hozzájárult. Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Megtaláltam a londoni metrófelújítás ismertetőjét itt: http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/corporate/our-upgrade-plan-leaflet.pdf Eszerint walk-through carriages.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Ez ugyanaz, mint az open gangway, csak a cikket laikusoknak írták. Olvasd itt: http://www.tfl.gov.uk/corpotaye/modesoftransport/londonunder...
16 hrs
  -> Válaszomat ld. a vitarovatban

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
single rake train


Explanation:
Ha csuklós kocsikból áll, akkor már articulated train rake.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2013-08-26 04:46:52 GMT)
--------------------------------------------------

The word rake is also used for a group of coaches or wagons.




    Reference: http://www.bhpbilliton.com/home/aboutus/regulatory/Documents...
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  juvera: Felveti a kérdést, hogy akkor mi a: wagon rake, full rake, half rake, two point rake, stb.? Magyarul ez a szerelvény, aminek semmi köze az egyterűséghez.
14 hrs
  -> Mindre van meghatározás és ha kérdésként felteszi őket valaki, akkor válaszolunk rá. Ismerem a kifejezéseket, de ezek nem voltak kérdések.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search