(előzetes) eredetiségvizsgálat

English translation: vehicle information check; vehicle identification and status check... lásd lent

10:10 May 24, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
Hungarian term or phrase: (előzetes) eredetiségvizsgálat
kontextus: hatósági eljárás, gépjárművek
anyone
Hungary
English translation:vehicle information check; vehicle identification and status check... lásd lent
Explanation:
Az összefogó neve "vehicle information check", Ha rövidebbet akarsz, akkor "vehicle check", "car data check", ez lényegében minf ugyanaz, de ezen belül több része van, és ezeket lehet külön is kérni.
Az "előzetes"-nek angol nyelvterületen semmi jelentősége, vagy kéri ezt a vizsgálatot az illető, vagy nem. Ez csak nyilvános adatkérés, és nem kell hozzátenni, hogy "vásárlás előtti", vagy efféle. Az senkit sem érdekel. De ha szó szerint akarod fordítani, vagy a mondat értelmezéséhez szükséges, akkor hozzá írható, hogy preliminary.

A vehicle information check lehet:
Vehicle identification information (for example, VIN, engine number, make, model, fuel type, purpose of use, body shape, year of manufacture, colour, seating capacity and cylinders / rotors and so on)
Vehicle status information (for example, stolen status, written-off status, registration expiry date)
Vehicle history information (for example, transaction date and type, engine number, purpose of use, odometer reading, postcode where vehicle is garaged)
Register of Encumbered Vehicles information (for example, outstanding finances)
https://www.service.transport.qld.gov.au/vehicleinformationc...

A fenti ausztrál weblap, de jól leírja, hogy milyen variációk vannak.
A magyar eredetiségvizsgálat azt hiszem, leginkább a vehicle idenetification and status check kombinációjának felel meg, de a vehicle information check mindent fed.

check vehicle registration, Registration Document DescriptionWe offer full ... two minutesGet greater peace of mind when buying with Vehicle Status Report, ... Vehicle history check...
cars.trovit.co.uk/used-cars/check-vehicle-registration

check your vehicle status when buying a used car or motor-bike in a hassle-free, low-cost way. ... model, mark, vehicle registration, and identification number. ... Vehicle History Checks
www.drivebuy.co.uk/site/viewpage.php?page=101

Request for Texas motor vehicle information
www.dot.state.tx.us/txdoteforms/GetForm?formName=/VTR-275.p...

Vehicle check. Buy with confidence - get an instant RAC Car Data Check www.rac.co.uk/
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm. Menet közben előkerült még a vehicle history check mogoldás is (nemzetközi); lényegében az eredetiségvizsgálattal azonos vizsgálatokat takar (pl. nincs átütve az alvázszám stb.), ugyanakkor kiterjed arra is, hogy a jármű nem insurance write-off, vagy nem vonták-e el hitel fedezeteként.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2vehicle information check; vehicle identification and status check... lásd lent
juvera
4 +1(preliminary) motor vehicle title search
denny (X)
4(preliminary) control of originality
Ilona Roberts


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(preliminary) control of originality


Explanation:
egy példa
http://www.faqs.org/patents/app/20090114726

Ilona Roberts
Norway
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Kovacs: Ez biztos nem lesz jó. Nincs rá igazán sok találat a guglin és az idézett szövegben nem a feltett kérdésről van szó.
1 day 20 hrs

agree  Peter Szabo (X)
132 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vehicle information check; vehicle identification and status check... lásd lent


Explanation:
Az összefogó neve "vehicle information check", Ha rövidebbet akarsz, akkor "vehicle check", "car data check", ez lényegében minf ugyanaz, de ezen belül több része van, és ezeket lehet külön is kérni.
Az "előzetes"-nek angol nyelvterületen semmi jelentősége, vagy kéri ezt a vizsgálatot az illető, vagy nem. Ez csak nyilvános adatkérés, és nem kell hozzátenni, hogy "vásárlás előtti", vagy efféle. Az senkit sem érdekel. De ha szó szerint akarod fordítani, vagy a mondat értelmezéséhez szükséges, akkor hozzá írható, hogy preliminary.

A vehicle information check lehet:
Vehicle identification information (for example, VIN, engine number, make, model, fuel type, purpose of use, body shape, year of manufacture, colour, seating capacity and cylinders / rotors and so on)
Vehicle status information (for example, stolen status, written-off status, registration expiry date)
Vehicle history information (for example, transaction date and type, engine number, purpose of use, odometer reading, postcode where vehicle is garaged)
Register of Encumbered Vehicles information (for example, outstanding finances)
https://www.service.transport.qld.gov.au/vehicleinformationc...

A fenti ausztrál weblap, de jól leírja, hogy milyen variációk vannak.
A magyar eredetiségvizsgálat azt hiszem, leginkább a vehicle idenetification and status check kombinációjának felel meg, de a vehicle information check mindent fed.

check vehicle registration, Registration Document DescriptionWe offer full ... two minutesGet greater peace of mind when buying with Vehicle Status Report, ... Vehicle history check...
cars.trovit.co.uk/used-cars/check-vehicle-registration

check your vehicle status when buying a used car or motor-bike in a hassle-free, low-cost way. ... model, mark, vehicle registration, and identification number. ... Vehicle History Checks
www.drivebuy.co.uk/site/viewpage.php?page=101

Request for Texas motor vehicle information
www.dot.state.tx.us/txdoteforms/GetForm?formName=/VTR-275.p...

Vehicle check. Buy with confidence - get an instant RAC Car Data Check www.rac.co.uk/

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm. Menet közben előkerült még a vehicle history check mogoldás is (nemzetközi); lényegében az eredetiségvizsgálattal azonos vizsgálatokat takar (pl. nincs átütve az alvázszám stb.), ugyanakkor kiterjed arra is, hogy a jármű nem insurance write-off, vagy nem vonták-e el hitel fedezeteként.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Kovacs: Igen, ez lesz az. Én konkrétan "Vehicle Identity Check (VIC)"-ként találkoztam vele. Egy példa: http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicl...
1 day 15 hrs

agree  Peter Szabo (X)
132 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(preliminary) motor vehicle title search


Explanation:
DI válasza egy olyan találmányra utal, amely a gépjármű, vagy más áru, eredetiségének megállapitását lehetővé tenné (ha használnák). Itt azonban a vizsgálatról, nem az azt lehetővé tevő eszközről van szó. Az én válaszom USA szóhasználatot tükröz, ahol az ilyen vizsgálat általában nem a lopás elleni védelmet, hanem más jellegű csalás elleni védelmet szolgálja, de a lényeg ugyanaz.
A title search magában csaknem mindig ingatlanra vonatkozik, ezért kell a motor vehicle hozzáadása.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2009-05-26 14:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

A juvera által adott vélasztól ez főleg abban különbözik, hogy az UK, ez US területen szokásos megfogalmazás.

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Kovacs: Háát nem teljesen...Értem én, hogy amerikai angol, de ha beírom a gugliba, akkor miért csak 381 találatot kapok? Gyanúsan kevés.
1 day 15 hrs
  -> Jobb lenne, ha érteném a megjegyzést. Szeretném, ha a kétségek, ellenvetések világosak, konkrétak lennének.

agree  Peter Szabo (X)
132 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search