PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Közös tulajdon megszüntetése

English translation: Termination of tenancy in common

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Közös tulajdon megszüntetése
English translation:Termination of tenancy in common
Entered by: Jilt

14:01 Jul 18, 2014
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
Hungarian term or phrase: Közös tulajdon megszüntetése
Dear forum,

Is there an official English term for this?

Context (Hazassag felbontasa iranti iteletben):
A hazaselet teljes es helyrehozhatatlan megromlasara utal a hazastarsaknak a hazassag felbontasara iranyulo, vegleges elhatarozason alapulo, befolyasmentes egyezo akaratnyilvanitasa. Veglegesnek lehet tekinteni az elhatarozast akkor, ha a hazastarsak a kozos gyermek elhelyezese es tartasa, [..], valamint - az ingatlanon fennallo kozos tulajdon megszuntetese kivetelevel - a hazastarsi kozos vagyon megosztasa kerdeseben megegyeztek es egyezseguket a birosag jovahagyta.

Jilt
Jilt
Netherlands
Termination of tenancy in common
Explanation:
Fontos a szövegkörnyezet. Ha arról van szó, hogy az ingatlan az egyik fél nevére van bejegyezve, és a másik fél részesedést követel belőle a házasságra hivatkozva, akkor jó lehet Danny megoldása.

Ha viszont az ingatlanon bejegyzett közös tulajdon megszüntetésére utal a dolog, akkor ezt a megoldást javaslom. Az angol jog több tulajdonos esetén kétféle lehetőséget biztosít ingatlan esetén:

1. joint tenancy vagy joint ownership - ilyenkor mindkét fél birtokolja egyszerre a teljes tulajdoni hányadot (100%-ot) közösen. Ennek nincs megfelelője a magyar jogban, így ezt nem használnám.

2. tenancy in common - ez a magyar jog szerinti közös tulajdon megfelelője, amikor a tulajdonosok bizonyos tulajdoni hányadot birtokolnak az ingatlanból, amely hányad lehet 50-50% vagy különböző is.

Itt elég jól le van írva:
http://www.findlaw.co.uk/law/property/buying_property/500189...
http://www.landregistry.gov.uk/public/guides/public-guide-18

Ha bejegyzett közös tulajdon felbontásáról lehet szó, pl. az egyik fél kivásárolja a másikat, vagy a földhivatalnál kettéosztják a telket stb., akkor viszont ez a megfelelő kifejezés.
Selected response from:

Tamas Elek
United Kingdom
Grading comment
Koszonom!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Termination of tenancy in common
Tamas Elek
4Termination of community property
danny boyd


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Termination of community property


Explanation:
Termination of community property

--------------------------------------------------
Note added at 4 perc (2014-07-18 14:05:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Community_property

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsofia Koszegi-Nagy
35 mins
  -> Thanx!

disagree  Ildiko Santana: Nem community, hanem common, és nem property, hanem tenancy vagy ownership, mivel nem a közös ingatlant szüntetik meg, hanem az ingatlan feletti közös tulajdonjogot: tenancy in common vagy joint tenancy (használt még a joint ownership és co-ownership is)
2 hrs
  -> http://digitalcommons.law.seattleu.edu/cgi/viewcontent.cgi?a... A tenancy in common may be created between spouses, but it has no special features for married couples./http://www.livestrong.com/article/115537-joint-tenant-vs.-te...

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Termination of tenancy in common


Explanation:
Fontos a szövegkörnyezet. Ha arról van szó, hogy az ingatlan az egyik fél nevére van bejegyezve, és a másik fél részesedést követel belőle a házasságra hivatkozva, akkor jó lehet Danny megoldása.

Ha viszont az ingatlanon bejegyzett közös tulajdon megszüntetésére utal a dolog, akkor ezt a megoldást javaslom. Az angol jog több tulajdonos esetén kétféle lehetőséget biztosít ingatlan esetén:

1. joint tenancy vagy joint ownership - ilyenkor mindkét fél birtokolja egyszerre a teljes tulajdoni hányadot (100%-ot) közösen. Ennek nincs megfelelője a magyar jogban, így ezt nem használnám.

2. tenancy in common - ez a magyar jog szerinti közös tulajdon megfelelője, amikor a tulajdonosok bizonyos tulajdoni hányadot birtokolnak az ingatlanból, amely hányad lehet 50-50% vagy különböző is.

Itt elég jól le van írva:
http://www.findlaw.co.uk/law/property/buying_property/500189...
http://www.landregistry.gov.uk/public/guides/public-guide-18

Ha bejegyzett közös tulajdon felbontásáról lehet szó, pl. az egyik fél kivásárolja a másikat, vagy a földhivatalnál kettéosztják a telket stb., akkor viszont ez a megfelelő kifejezés.

Tamas Elek
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Koszonom!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  danny boyd: US: tenancy by the entirety /http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/tenancy by the...
10 mins
  -> Köszönöm az észrevételt, a szótár alapján az USA-ban lehetséges hogy van ilyen, de Angliában ilyen nincs. Viszont ilyen a magyar jogban sincs, úgyhogy a fenti kifejezés biztosan nem erre utal.

agree  Ildiko Santana: http://www.washingtonpost.com/realestate/joint-tenants-divor...
1 hr
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search