érdemi

English translation: substantive

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:érdemi
English translation:substantive
Entered by: valderby

21:10 Mar 20, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
Hungarian term or phrase: érdemi
Sziasztok!
Egy ügyvédi levelet fordítok és az "érdemi" állandó jelzőként szerepel benne pl. érdemi megállapodás, érdemi válasz. Hogy mondjuk ezt angolul? Egyáltalán szükséges lefordítani?
Előre is köszönöm a segítséget.
valderby
substantive
Explanation:
Ez egy lehetőség, pl. "substantive agreement", de az adott mondat tartalmától függ, hogyan, ha egyáltalán, fordítandó az "érdemi".

Néhány lehetőség (szövegkörnyezet nélkül persze nem az igazi):
érdemi határozat - decision as to substance
érdemi válasz - meaningful, substantive reply
ügy érdemi elbírálása - judge the merits of a case




Selected response from:

Sonia Soros
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5substantive
Sonia Soros
5 +1substantial
JANOS SAMU
4essential
Katarina Peters


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
essential


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2009-03-20 22:10:09 GMT)
--------------------------------------------------

OR: meritorious

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
substantive


Explanation:
Ez egy lehetőség, pl. "substantive agreement", de az adott mondat tartalmától függ, hogyan, ha egyáltalán, fordítandó az "érdemi".

Néhány lehetőség (szövegkörnyezet nélkül persze nem az igazi):
érdemi határozat - decision as to substance
érdemi válasz - meaningful, substantive reply
ügy érdemi elbírálása - judge the merits of a case






Example sentence(s):
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Merit_(legal)
Sonia Soros
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  denny (X): excellent (substantive) answer
1 hr
  -> Köszönöm :)

agree  gabor_varkonyi
8 hrs
  -> Köszönöm

agree  Éva Méh
8 hrs
  -> Köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs
  -> Köszönöm

agree  Sandor HEGYI
19 hrs
  -> Köszönöm

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
substantial


Explanation:
Nagy-Britanniában és az USA-ban ez a szokásos jogi forma. Vigyázni kell viszont, mert nem minden érdemi substantial. Pl. az érdemi javaslat az már constructive proposal. Az érdemi döntés lehet judgment on the merits, de lehet conclusive decision is.


    Reference: http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=9C03E3DE1031E...
    Reference: http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=9A06E1D61539E...
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 183
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Kovacs: Igen, én is inkább így tudom.
3 days 3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search