állományápolás

English translation: portfolio maintenance

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:állományápolás
English translation:portfolio maintenance
Entered by: Ildiko Santana

14:19 Nov 19, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Insurance
Hungarian term or phrase: állományápolás
"Az Alkusz köteles állományápolási és állományvédelmi tevékenységet folytatni, melynek során mind a Biztosítóval, mind pedig a szerződővel/biztosítottal folyamatos kapcsolatot tart fenn, gondoskodik a biztosítási igény, illetve a biztosítási kínálat esetleges időközi változása esetén mind a Biztosító, mind a biztosított tájékoztatásáról és a biztosítási szerződés megfelelő módosításának kezdeményezéséről."
Sandor Juhasz
portfolio maintenance
Explanation:
A biztosítási szakmában az ÁLLOMÁNY angolul PORTFOLIO. Ez áll a magyar-angol üzleti nagyszótárban is ("bizt." alcím alatt). Az alkusz angolul broker. Az állományápolás PORTFOLIO MAINTENANCE, az állománykezelés portfolio management.

"Mivel pontosítani kell a biztosítási *alkuszok* függetlenségének definícióját, tekintettel a Tanács 90/619/EGK irányelve idevágó rendelkezéseinek a biztosítás-közvetítőkre történő alkalmazására" -
"Whereas it is appropriate to clarify the definition of independence of insurance *brokers* in view of the application of the relevant provisions of Council Directive 90/619/EEC (2) to insurance intermediaries"
...
"Comprehensive, accurate and flexible systems which allow the identification, measurement and assessment of investment risks, and the aggregation of those risks at various levels, for example for any separate *portfolios* held, for the insurance company and, as appropriate, at group level, at any given time."
http://www.iaisweb.org/__temp/Supervisory_standard_on_asset_...
...
"Insurance agent/ broker *portfolio maintenance*"
http://www.tecvault.net/index.php?option=com_content&view=ar...
...
"Today online trading provides comprehensive, independent research, position testing and *portfolio maintenance*."
http://www.ehow.com/about_5187692_definition-trading-interne...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2011-11-21 19:38:14 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Kedves Sándor! Örülök, hogy segíthettem. Az említett szótár a Hamblock-Wessels-Futász An-Ma/Ma-An kétkötetes üzleti szótár. (Ugyanitt "informatika" alcím alatt van olyan, hogy "állománykezelés" - "file management", de itt nem informatikai szakkifejezésre volt szükség). Most megnéztem a már kövületnek számító An-Ma Külkereskedelmi szótárban /Véges István/, ebben is szerepel. Továbbá a kétkötetes An-Ma/Ma-An nagyszótárban /Országh-Futász-Kövecses-Magay/, bár nem címszóként, csak hivatkozásként.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Itt a meglévő szerződésekről (szerződésállományról) van szó, tehát ez a jó megoldás.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3portfolio maintenance
Ildiko Santana
4file maintenance
JANOS SAMU


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
file maintenance


Explanation:
Ezzel lehetne leginkább kifejezni a vonatkozó adatállomány naprakész tartását a módosítások tükrében. Természetese az állományvédelem a file protection lesz.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Annamaria Amik: Ez nem fedi a kapcsolatfenntartást is, inkább csak a fizikai (vagy elektronikus) papírok kezelésére vonatkozik.// Igen, ennek keretében tartják fenn a kapcsolatot, ezért erre is figyelni kell. A file management ráadásul nagyon ITs (file manager...).
4 hrs
  -> Nem kapcsolatfenntartás, hanem állományápolás volt a kérdés.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
portfolio maintenance


Explanation:
A biztosítási szakmában az ÁLLOMÁNY angolul PORTFOLIO. Ez áll a magyar-angol üzleti nagyszótárban is ("bizt." alcím alatt). Az alkusz angolul broker. Az állományápolás PORTFOLIO MAINTENANCE, az állománykezelés portfolio management.

"Mivel pontosítani kell a biztosítási *alkuszok* függetlenségének definícióját, tekintettel a Tanács 90/619/EGK irányelve idevágó rendelkezéseinek a biztosítás-közvetítőkre történő alkalmazására" -
"Whereas it is appropriate to clarify the definition of independence of insurance *brokers* in view of the application of the relevant provisions of Council Directive 90/619/EEC (2) to insurance intermediaries"
...
"Comprehensive, accurate and flexible systems which allow the identification, measurement and assessment of investment risks, and the aggregation of those risks at various levels, for example for any separate *portfolios* held, for the insurance company and, as appropriate, at group level, at any given time."
http://www.iaisweb.org/__temp/Supervisory_standard_on_asset_...
...
"Insurance agent/ broker *portfolio maintenance*"
http://www.tecvault.net/index.php?option=com_content&view=ar...
...
"Today online trading provides comprehensive, independent research, position testing and *portfolio maintenance*."
http://www.ehow.com/about_5187692_definition-trading-interne...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2011-11-21 19:38:14 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Kedves Sándor! Örülök, hogy segíthettem. Az említett szótár a Hamblock-Wessels-Futász An-Ma/Ma-An kétkötetes üzleti szótár. (Ugyanitt "informatika" alcím alatt van olyan, hogy "állománykezelés" - "file management", de itt nem informatikai szakkifejezésre volt szükség). Most megnéztem a már kövületnek számító An-Ma Külkereskedelmi szótárban /Véges István/, ebben is szerepel. Továbbá a kétkötetes An-Ma/Ma-An nagyszótárban /Országh-Futász-Kövecses-Magay/, bár nem címszóként, csak hivatkozásként.

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Itt a meglévő szerződésekről (szerződésállományról) van szó, tehát ez a jó megoldás.
Notes to answerer
Asker: Kedves Ildikó! Külön is köszönöm a választ! Melyik az az üzleti szótár, amit a magyarázatban említettél? Üdvözlettel Juhász Sándor


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik: Ez a válasz ugrott be nekem is, amikor megláttam a kérdést a listán :-)
1 hr
  -> Köszönöm :)

agree  Iosif JUHASZ
1 day 1 hr
  -> Köszönöm :)

agree  Miklós Szigeti
1167 days
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search