(biztosítási ág > ágazat >) módozat

English translation: product

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:módozat
English translation:product
Entered by: anyone

15:37 Apr 27, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
Hungarian term or phrase: (biztosítási ág > ágazat >) módozat
A módozat megfeleltetését kérem a másik kettő összefüggésében attól, aki biztos a dolgában, hogy a közöttük lévő különbség egyértelmű legyen. Tartok tőle, hogy ha három kérdésben tenném fel, akkor nem tudnám követni. Köszönöm a megértéseteket.

Def. mind3-ra itt: http://www.clb.hu/dynamic/kalkulacio/common/tajekoztato/lexi...

Az egyszerűség kedvéért idézem:

* biztosítási ág: a biztosítások kockázati ismérvek szerinti csoportosítása. Két ága van: a nem-életbiztosítás és az életbiztosítás.

* biztosítási ágazat: a biztosítási ágon belül az azonos vagy hasonló kockázatok csoportja. (Pl. a nem-életbiztosítási ágon belüli ágazat a gépjármű-biztosítás.)

* módozat: meghatározott kockázatokra kidolgozott biztosítási szerződések.

--------

Az ágra jogszabály (EU), OECD és egyéb források hozzák a 'business' megfelelőt, tehát life / non-life business stb.

Más forrásokban rendszeresen szerepel a 'class', ezt lehetne elvileg megfeleltetni az ágazat vagy a módozat valamelyikének (az általam olvasottak alapján inkább ágazat)

Kérdés tehát, ha az első kettő igazolható, akkor a módozatnak (pl. KGFB, Casco) mi felel meg. Ötleteim vannak, csak nehézkes az igazolásuk autentikus forrással.
anyone
Hungary
product
Explanation:
I seem to remember product being used for modozat in work I did (admittedly a long time ago) for various insurance companies in relation to annual audits. It has been some time though so I'm not completely certain.
Selected response from:

Douglas Arnott
Grading comment
My text also referred to products, which I assumed to be the smallest category of the three. Consequently, I used the headings business > class > product. Thank you both for the comments.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1product
Douglas Arnott
3scheme
Annamaria Amik


Discussion entries: 2





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
product


Explanation:
I seem to remember product being used for modozat in work I did (admittedly a long time ago) for various insurance companies in relation to annual audits. It has been some time though so I'm not completely certain.

Douglas Arnott
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
My text also referred to products, which I assumed to be the smallest category of the three. Consequently, I used the headings business > class > product. Thank you both for the comments.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik: Ágazat lehet "type" is, habár úgy tűnik, nem egyértelmű a szóhasználat. Így: Business (business line) > Type > Product
22 mins

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
scheme


Explanation:
Tipp. Biztosítási cégek oldalain, cikkekben is szerepel.

Annamaria Amik
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search