állampapír állomány zároltatása

English translation: (request for) blocking of government securities holdings

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:állampapír állomány zároltatása
English translation:(request for) blocking of government securities holdings
Entered by: juditcsokoladek

19:35 Nov 18, 2018
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: állampapír állomány zároltatása
A következő mondatban szerepel a szövegemben:
"Az Igazgatóság engedélyével állampapír állomány zároltatása a KELER-nél, és ezen fedezet mellett hitel felvétele a Magyar Nemzeti Banktól."
juditcsokoladek
(request for) blocking of government securities holdings
Explanation:
Az állampapír az government securities, ez világos, viszont az állomány szót nem szabad kihagyni, mert nem arról van szó, hogy az állampapírokat általában zároltatják (amit csak az állam tehetne meg), hanem a saját tulajdonukban lévő állampapírokat zároltatják. Ezért kell a "holdings", mert ez az ő készletük, állományuk.
A zórolás azt jeleti, hogy az értékpapírokkal nem lehet semmilyen műveletet végezni, nem lehet adni-venni, átruházni őket. Olyan, mintha fizikailag lakat alá tennék, senki nem nyúlhat hozzá. Mivel itt hitelfelvételhez szükséges fedezeti biztosítékról van szó, ez teljesen normális eljárás.
Az ilyen célú zárolás egyszerűen "blocking", mert itt nem végrehajtásról, nem nyomozásról, nem büntetőeljárásról van szó (ekkor lehetne sequestration) és nem arról, hogy elkülönítik őket egy adott felhasználási célra (earmarking), mert itt pont az a lényeg, hogy NEM szabad őket felhasználani semmire.

A KELER weblapja mindkét nyelven rendelkezésre áll, a zárolás náluk is "blocking".
AMi fontos szempont, mert itt pont arról van szó, hogy a KELER-nél kérik a zárolást.
https://www.keler.hu/Szolgáltatások/Értékpapírszámla és Érté...
"Zárolások

Értékpapír zárolás/feloldás

Értékpapír zárolására – a jogszabályban meghatározott eseteken kívül – az Ügyfél jogosult megbízást adni a KELER-nek. A KELER általános szabályként a zárolt értékpapírokról az Ügyfél kérésére letéti, tulajdonosi igazolás(oka)t állít ki.

A zárolás alá vont értékpapírt a zárlat ideje alatt értékpapír műveletekre felhasználni nem lehet, azt az Ügyfél a kötelező zárolás alatt levő értékpapír kivételével nem jogosult elidegeníteni. "

https://english.keler.hu/Services/Securities Account _26 Vau...

"Blockings

Securities Blocking/Unblocking

In addition to the cases stated in law the Client can order KELER to block securities. As a general rule, at the request of the Client KELER issues custody certificate of holders on the securities blocked.

During the period of blocking the blocked securities cannot be used in securities operations, with the exception of securities subject to mandatory blocking the Client cannot alienate such securities."
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(request for) blocking of government securities holdings
Katalin Horváth McClure
5earmarking government securities
JANOS SAMU
4sequestration of government securities
Ildiko Santana


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sequestration of government securities


Explanation:
Sequestration:
- a procedure by which across-the-board spending cuts go into effect
- automatic across-the-board spending cuts

állampapír állomány: government securities
zároltatás: sequestration, sequestering


    https://www.investopedia.com/terms/s/sequestration.asp#ixzz5XFCq13M4
    https://www.reuters.com/article/sec-budget/sec-chairman-to-request-budget-boost-as-sequestration-looms-idUSL1N0BDHNS20130213
Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 171

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
1 hr
  -> Köszönöm!

disagree  JANOS SAMU: Ezt félreértetted Ildikó. Végrehajtásképpen zárolt (és a sequestration bizony az) soha nem használható fel pénzügyi fedezetként. Lásd az Angol-magyar bank és tőzsdeszótárt is.
10 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
earmarking government securities


Explanation:
Mivel a zárolt állampapírokat fedezetként fogják felhasználni, itt nem végrehajtási zároltatásról (sequestration) van szó, hanem az állampapírok bizonyos célra való felhasználhatóságának biztosításáról, amit earmarking-nak neveznek.

Example sentence(s):
  • https://www.investopedia.com/terms/e/earmarking.asp
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 120

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(request for) blocking of government securities holdings


Explanation:
Az állampapír az government securities, ez világos, viszont az állomány szót nem szabad kihagyni, mert nem arról van szó, hogy az állampapírokat általában zároltatják (amit csak az állam tehetne meg), hanem a saját tulajdonukban lévő állampapírokat zároltatják. Ezért kell a "holdings", mert ez az ő készletük, állományuk.
A zórolás azt jeleti, hogy az értékpapírokkal nem lehet semmilyen műveletet végezni, nem lehet adni-venni, átruházni őket. Olyan, mintha fizikailag lakat alá tennék, senki nem nyúlhat hozzá. Mivel itt hitelfelvételhez szükséges fedezeti biztosítékról van szó, ez teljesen normális eljárás.
Az ilyen célú zárolás egyszerűen "blocking", mert itt nem végrehajtásról, nem nyomozásról, nem büntetőeljárásról van szó (ekkor lehetne sequestration) és nem arról, hogy elkülönítik őket egy adott felhasználási célra (earmarking), mert itt pont az a lényeg, hogy NEM szabad őket felhasználani semmire.

A KELER weblapja mindkét nyelven rendelkezésre áll, a zárolás náluk is "blocking".
AMi fontos szempont, mert itt pont arról van szó, hogy a KELER-nél kérik a zárolást.
https://www.keler.hu/Szolgáltatások/Értékpapírszámla és Érté...
"Zárolások

Értékpapír zárolás/feloldás

Értékpapír zárolására – a jogszabályban meghatározott eseteken kívül – az Ügyfél jogosult megbízást adni a KELER-nek. A KELER általános szabályként a zárolt értékpapírokról az Ügyfél kérésére letéti, tulajdonosi igazolás(oka)t állít ki.

A zárolás alá vont értékpapírt a zárlat ideje alatt értékpapír műveletekre felhasználni nem lehet, azt az Ügyfél a kötelező zárolás alatt levő értékpapír kivételével nem jogosult elidegeníteni. "

https://english.keler.hu/Services/Securities Account _26 Vau...

"Blockings

Securities Blocking/Unblocking

In addition to the cases stated in law the Client can order KELER to block securities. As a general rule, at the request of the Client KELER issues custody certificate of holders on the securities blocked.

During the period of blocking the blocked securities cannot be used in securities operations, with the exception of securities subject to mandatory blocking the Client cannot alienate such securities."

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 115




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search