pénztári nap

English translation: day when the cashier is on duty

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:pénztári nap
English translation:day when the cashier is on duty
Entered by: JANOS SAMU

10:31 Apr 30, 2013
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / pénzkezelési szabályzat
Hungarian term or phrase: pénztári nap
"Két pénztári nap közötti kiadások kifizetése történhet elszámolási előleg terhére."
trefi
day when the cashier is on duty
Explanation:
Biztos, hogy nem bankról van szó, hiszen költségekről van szó. A cash office közel áll, de egy válallatnál nem feltétlenül van külön iroda, hanem egy alkalmazott is elláthatja a feladatot pénztárosi titulus alatt. Ezenkívül nem mindig készpénzben térítenek, hanem csekket is adhatnak. Így a keresett mondatra egy fordítási lehetőség: Két pénztári nap közötti kiadások kifizetése történhet elszámolási előleg terhére. Disbursement for expenses occured between days when the cashier is on duty may be handled through cash advances.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm az összes választ! A szövegkörnyezet (vállalati pénztár) miatt választottam ezt, egyébként a többi is jó.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1day when the cashier is on duty
JANOS SAMU
4 +1cash office opening hours
Sonia Soros
4bank working day
Gizella Katalin Abrudan


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cash office opening hours


Explanation:
Payment of expenses incurred on days when the cash office is not open ...



Sonia Soros
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: Inkább ezt használnám, mert nem biztos, hogy bankról van szó, a cégeknél pedig lehet munkanap a banki szünnap is, illetve zárva tarthat a pénztár más napokon is.
58 mins
  ->  így van, köszönöm! :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bank working day


Explanation:
Vagy lehet banking day is, ahogyan a második referenciában látható.



    https://ask.barclays.co.uk/help/day2day_banking/working_day
    Reference: http://www.kormanassociates.com/practice_tips/ptip_12.asp
Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
day when the cashier is on duty


Explanation:
Biztos, hogy nem bankról van szó, hiszen költségekről van szó. A cash office közel áll, de egy válallatnál nem feltétlenül van külön iroda, hanem egy alkalmazott is elláthatja a feladatot pénztárosi titulus alatt. Ezenkívül nem mindig készpénzben térítenek, hanem csekket is adhatnak. Így a keresett mondatra egy fordítási lehetőség: Két pénztári nap közötti kiadások kifizetése történhet elszámolási előleg terhére. Disbursement for expenses occured between days when the cashier is on duty may be handled through cash advances.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 124
Grading comment
Köszönöm az összes választ! A szövegkörnyezet (vállalati pénztár) miatt választottam ezt, egyébként a többi is jó.
Notes to answerer
Asker: Ezt a választ fogom alkalmazni, mert az valóban szerepe a szövegkörnyezetben (csak teljesen más helyen), hogy a pénztár számára nem jelöltek ki külön helyiséget, és a pénztáros sem főállásban tölti be ezt a funkciót, hanem a vállalat egyik kijelölt alkalmazottja foglalkozi ezzel a feladattal.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
2 days 17 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search