üzleti tervszám

English translation: projected figure in a business plan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:üzleti tervszám
English translation:projected figure in a business plan
Entered by: boaveronika

20:36 Oct 17, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / városrendezési tervben pénzügyes rész
Hungarian term or phrase: üzleti tervszám
tudom,mi az a tervszám de nem tudom "legooglizni" mi az angol megfelelője, ebben szeretnék segítséget kérni.
boaveronika
Hungary
projected figure in a business plan
Explanation:
Az utólag hozzátett szövegkörnyezet alapján az üzleti tervszámok jelentése itt projected figures in a business plan.
Az üzleti tervszám az üzleti tervben szereplő előirányzott / tervezett (projected / targeted) számadatot (figure) jelöli.

"A pénzügyi tervezés funkciói:
- informáló funkció: információt nyújt a vállalkozás vagyoni, jövedelmi és pénzügyi helyzetéről, az elérni kívánt célról;
- orientáló funkció: a vállalkozás egységei részére megmutatja a tevékenységek közös irányát;
- ellenőrzési funkció: a tervszámok viszonyítási alapul szolgálnak a tényszámok elemzésénél"
(Azaz: projected figures vs. actual figures)

"Tips to Writing a Business Plan
... Be Conservative With Financial Projections
Rather than create financial statements and projections that make your business look great, be conservative when projecting figures. If you are using the business plan as a means to obtain financing, you do not want to over-inflate your figures because it may set expectations with the lender that you cannot meet. You also do not want to over-inflate figures for your own estimations because you need to paint a realistic picture as to whether your business is capable of turning a profit."

Hasznos lehet:
U.S. Small Business Administration / "How to Write a Business Plan."
Copyright 1990, Linda Pinson and Jerry Jinnett.
http://www.aksourcelink.com/docs/resource-library-documents/...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm, a javasolt link kiváló segítség.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1projected figure in a business plan
Ildiko Santana
4target (business) figure
Andrea Szabados


Discussion entries: 7





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
target (business) figure


Explanation:
Így mindenféle kontextus nélkül ez lenne a javaslatom.

Ha a kérdéseidhez legközelebb adsz némi szövegkörnyezetet (pl. idézed az adott mondatot), jobban tudnak segíteni a kollégák.
Jelen esetben elég egyértelmű volt, de a pontosítás pontosabb fordítást eredményez.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: ez a válasz nagyon jónak tűnik de még várok mert most másoltam be a bővebb kontextust. azt hittem egyszerűbb eset!


1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
projected figure in a business plan


Explanation:
Az utólag hozzátett szövegkörnyezet alapján az üzleti tervszámok jelentése itt projected figures in a business plan.
Az üzleti tervszám az üzleti tervben szereplő előirányzott / tervezett (projected / targeted) számadatot (figure) jelöli.

"A pénzügyi tervezés funkciói:
- informáló funkció: információt nyújt a vállalkozás vagyoni, jövedelmi és pénzügyi helyzetéről, az elérni kívánt célról;
- orientáló funkció: a vállalkozás egységei részére megmutatja a tevékenységek közös irányát;
- ellenőrzési funkció: a tervszámok viszonyítási alapul szolgálnak a tényszámok elemzésénél"
(Azaz: projected figures vs. actual figures)

"Tips to Writing a Business Plan
... Be Conservative With Financial Projections
Rather than create financial statements and projections that make your business look great, be conservative when projecting figures. If you are using the business plan as a means to obtain financing, you do not want to over-inflate your figures because it may set expectations with the lender that you cannot meet. You also do not want to over-inflate figures for your own estimations because you need to paint a realistic picture as to whether your business is capable of turning a profit."

Hasznos lehet:
U.S. Small Business Administration / "How to Write a Business Plan."
Copyright 1990, Linda Pinson and Jerry Jinnett.
http://www.aksourcelink.com/docs/resource-library-documents/...

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 171
Grading comment
köszönöm, a javasolt link kiváló segítség.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: A kérdező által szövegkörnyezetként adott mondatban az ...in the... vagy ...of the... joban illik.
24 mins
  -> Igen, köszönöm. És persze többes számban: "...the projected figures of the business plan..."




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search