ÓVADÉK

English translation: security deposit

09:49 Nov 30, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: ÓVADÉK
a kereskedelmi bankok által nyújtott, a hitelfedezeti garanciával nem fedezett 5%-os hitelösszeg az első folyósításból kerüljön óvadékként elkülönítésre, s ezáltal a kereskedelmi bankok kockázata kiküszöbölésre
poloman
English translation:security deposit
Explanation:
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Civil Információ Portálján található angol nyelvű Ptk. szerint. (270 §)

http://www.civil.info.hu/modules/Documents/cat/12

Ptk. magyarul:

http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV
Selected response from:

Tibor Benda, dr.
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4security deposit
Tibor Benda, dr.
5 -1security
JANOS SAMU


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
security


Explanation:
Attól tartok, hogy az eredeti szövegben rossz kifejezést használtak. Az óvadékot általában az igazságszolgáltatásnál használják. Ezért biztosíték vagy kaució lett volna az alkalmazandó kifejezés.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 124
Notes to answerer
Asker: köszönöm, én is vmi security deposit-ra tippelnék, ha már elkülönítik.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  hollowman2: Téves és szakmaiatlan értelmezés.
17 mins
  -> Ez az én értelmezésem. És miért téves? A szakma még nem tiltakozott.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
security deposit


Explanation:
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Civil Információ Portálján található angol nyelvű Ptk. szerint. (270 §)

http://www.civil.info.hu/modules/Documents/cat/12

Ptk. magyarul:

http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV



    Reference: http://www.civil.info.hu/modules/Documents/cat/12
    Reference: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV
Tibor Benda, dr.
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
12 mins
  -> Köszönöm

agree  Bernadett Trabert
3 hrs
  -> Köszönöm

agree  Ildiko Santana
5 hrs
  -> Köszönöm

agree  Tradeuro Language Services
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search