PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

kártyatársaság logójával ellátott elfogadóhely

English translation: location displaying the credit card company's logo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kártyatársaság logójával ellátott elfogadóhely
English translation:location displaying the credit card company's logo
Entered by: Katalin Horváth McClure

17:03 Oct 8, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / hitelkártya
Hungarian term or phrase: kártyatársaság logójával ellátott elfogadóhely
a szöveg szerint: "a hitelkártya vásárlásra vagy készpénzfelvételre felhasználható a kártyatársaság logójával ellátott elfogadóhelyeken".
Gondolom, a kártyatársaság lehet pl. American Express, Mastercard, Visa etc.
Tehát a kártyatársaság és az elfogadóhely angol megfelelőjét keresem. Előre is köszönöm a javaslatokat.
Georgine
at locations displaying the credit card company's logo
Explanation:
Az "elfogadóhely" szónak nincs igazából egy szavas megfelelője, inkább az "accepted at locations ..." fordulat használatos, a ... helyére kerül az elfogadóhely leírása.

Az adott mondat fordítása ez lenne:

This credit card can be used for purchases or cash withdrawal at locations displaying the credit card company's logo.

Itt egy konkrét példa:
"SCCU ATM cards can be used to access your account for cash at ATMs* or to make purchases at point-of-sale locations, such as grocery stores and gas stations displaying the Accel/Exchange® network logo. They are also accepted at locations displaying the Plus® and Visa® logos."
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm szépen, hasznos volt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5location displaying the accepted debit or credit card logos
JANOS SAMU
5wherever the card's brand name is displayed
valderby
4 +1at locations displaying the credit card company's logo
Katalin Horváth McClure
4merchant with the (credit) card company's logo
Andrea Szabados


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a kártyatársaság logójával ellátott elfogadóhelyeken
at locations displaying the credit card company's logo


Explanation:
Az "elfogadóhely" szónak nincs igazából egy szavas megfelelője, inkább az "accepted at locations ..." fordulat használatos, a ... helyére kerül az elfogadóhely leírása.

Az adott mondat fordítása ez lenne:

This credit card can be used for purchases or cash withdrawal at locations displaying the credit card company's logo.

Itt egy konkrét példa:
"SCCU ATM cards can be used to access your account for cash at ATMs* or to make purchases at point-of-sale locations, such as grocery stores and gas stations displaying the Accel/Exchange® network logo. They are also accepted at locations displaying the Plus® and Visa® logos."


    Reference: http://sccu.com/convenience_services/cs-cards.asp
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 117
Grading comment
Köszönöm szépen, hasznos volt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Talán a "designated locations" áthidalná az "elfogadóhely" fordításának teljes hiányát és a körülményesebb megoldást.
35 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
wherever the card's brand name is displayed


Explanation:
Mint ahogy itt is láthatjuk:

Debit Cards

This card can be used as an ATM card for withdrawing cash at the following ATMs:

a. Saraswat Bank ATMs

b. BANCS ATMs

c. Visa enabled ATMs

Debit Card looks similar to a credit card, bearing a Visa logo, and can be used wherever the card's brand name is displayed.


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-10-08 18:30:11 GMT)
--------------------------------------------------

Viszont ebben nincs benne az elfogadóhely, amelynek fordításával kapcsolatban ld. Katalin magyarázata.

valderby
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Sem a "wherever" (akárhol), sem a "brand name" (márkanév, nem logó) használatával nem értek egyet.
11 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
location displaying the accepted debit or credit card logos


Explanation:
Míg a magyar nagyon kényelmes és csak kártyatársaságot ír, angolul pontosabban kell meghatároznunk és fontos, hogy az elfogadásra is utaljunk.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A szövegben ott van, hogy "hitelkártya", úgyhogy a debit nem kéne szerintem.//Nem értem a válaszmegjegyzést. A kérdezett mondat egyértelműen hitelkártyára utal, az credit card. A debit card más, mint tudod. A kérdezett mondat egy adott kártyára vonatkozik
1 hr
  -> Igazad van, hogy szerepel a hitelkártya, de a debit krátyák rohamos terjedésével a név is igen elterjedt különösen az USA-ban és már különbséget tesznek a használók és így pontosabb lesz a tájékoztatás.

neutral  Ildiko Santana: A forrásszövegben és a kérdés besorolásában is egyértelműen közölt *hitelkártya* / *credit card* helyett "betéti vagy hitelkártya" / "debit or credit card" belekeverése által nem pontosabb, hanem pontatlan lesz a tájékoztatás, vagyis a fordítás.
6 hrs
  -> A tájékozatás viszont pontosabb lesz, mert a hitelkártyát elfogadó helyek mindegyike elfogadja a betéti kártyát is. Így áll a "merchant agreement"-ben.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
merchant with the (credit) card company's logo


Explanation:
A "kártyás" szaknyelvben a Merchant kifejezést használják az elfogadóhelyekre, pl. szerződésekben, nekik nyújtott szolgáltatásokban, elszámolások során stb.

pl.:
http://www.merchant-account-services.org/blog/category/indus...

vagy az americanexpress.com oldalon is található számos hivatkozás:
"Online Merchant Services" menüpont

A kártyatársaságra (card company) rengeteg hivatkozás van szinte minden banki oldalon.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2010-10-08 21:11:00 GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, korrigálnék: a "with" helyett tényleg sokkal szebb a többiek által javasolt "displaying" kifejezés; én csak a két kérdéses szóra koncentráltam a javaslat megadásakor.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ezzel az a probléma, hogy itt készpénzfelvételről is szó van, az pedig ATM-et jelent, és az szerintem nem "merchant".
52 mins
  -> Nem feltétlenül ATM; készpénzfelvételre is lehetőség van egyes kereskedőknél (a pénztárnál fizetés mellett vagy helyett kp-t vesz fel a kártyabirtokos). Esetleg érdemes egyeztetni a megbízóval a pontosítást illetően ("merchants and ATMs").




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search