pénznyerő automata

English translation: slot machine

15:06 Nov 1, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / szerencsejáték
Hungarian term or phrase: pénznyerő automata
Kedves Kollégák!

A fenti kifejezés magyar megfelelőjének megtalálásához kérem szíves segítségüket.

Kontextus:
pénznyerő automata

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Üdvözlettel

László
Laszlo SZABO
Hungary
English translation:slot machine
Explanation:
Ezt a kifejezést használják.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6slot machine
Katalin Szilárd
5coin-activated gaming device
Ildiko Santana
5slot gaming machine
Ildiko Laskay


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
slot machine


Explanation:
Ezt a kifejezést használják.

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm szépen a választ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilona Roberts
6 mins
  -> Köszönöm!

agree  boaveronika
6 mins
  -> Köszönöm!

agree  Kornél Mató: Vagy egyszerűen csak slot.
34 mins
  -> Köszönöm! Igen, úgy is szokták mondani.

agree  Bernadett Trabert
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  János Untener
3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
3 days 21 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
slot gaming machine


Explanation:
-

Example sentence(s):
  • ...a company supplies slot gaming machine services to consumers in a Member State but has located its place of business outside the Community...
  • The rate of the gambling tax payable on slot gaming machines increases significantly from November 1, 2011.

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=en,hu&lang=...
    Reference: http://www.rsmdtm.hu/gabling_tax_hike.php
Ildiko Laskay
Hungary
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen a választ!


15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
coin-activated gaming device


Explanation:
Az "1991. évi XXXIV. törvény a szerencsejáték szervezéséről" c. magyar jogszabály hivatalos angol fordítása szerint:
pénznyerő automata = coin-activated gaming device
(játékautomata = slot machine)

1. cím
Alapvető rendelkezések
1. §
(2) E törvény alkalmazásában szerencsejátéknak minősül a fogadás és a pénznyerő automata üzemeltetése is. E törvényt kell alkalmazni – a törvényben külön szabályozott esetekben – a játékautomatára és az ajándéksorsolásra is.
(3) b) pénznyerő automaták üzemeltetése;
http://www.apeh.hu/data/cms56059/normasz__veg_Szjtv_hat__lyo...

Act XXXIV of 1991 on Gambling Operations
Title 1
Basic Provisions
Section 1.
(2) For the purposes of this Act betting and the operation of coin activated gaming devices shall also be treated as gambling. This Act shall also apply, in cases governed in specific other legislation, to slot machines for amusement and to promotional contests of chance.
(3) b) operation of coin-activated gaming devices;
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=99100034.tv&dbn...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2011-11-02 07:16:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ugyanitt:
26. § (1) Pénznyerő automatának minősül a tétfizetés fejében játék céljára alkalmas mechanikusan vagy elektronikusan vezérelt berendezés, ha nyerés esetén a játékos bármely formában vagyoni értékű nyereményre válhat jogosulttá. Az állami adóhatóság dönt abban a kérdésben, hogy valamely berendezés pénznyerő automatának minősül-e.
http://www.apeh.hu/data/cms56059/normasz__veg_Szjtv_hat__lyo...

Angolul:
(1) 'Coin-activated gaming device' means any device consisting of a mechanical or electronic control unit, which allows the player to activate the game by means of inserting one or more coins or tokens and which dispenses a prize of monetary value in whatever form to winning players. As to whether the equipment is to be treated as a coin-activated gaming device shall be determined by the state tax authority.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=99100034.tv&dbn...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day14 hrs (2011-11-03 05:42:26 GMT)
--------------------------------------------------

Variációk:
coin operated gambling device (New York állam)
http://www.nycourts.gov/cji/2-PenalLaw/225/225.30(a)(3).pdf
coin-operated gaming device (amerikai adóhatóság)
http://law.justia.com/cfr/title26/26-18.0.1.1.11.7.html

Mindkét - egymással valószínűleg összefüggő - kérdésedre választ adhatnak az alábbi idézetek, ezért mindkettőhöz beküldöm az alábbi kiegészítést. Ha jól értem, a kérdéses fordítás a pénznyerő automaták játékadójáról szól. Ehhez talán jó támpont a fent már idézett vonatkozó jogszabály 33. paragrafusa:

"2. cím
Játékadó
Pénznyerő- és játékautomaták játékadója
33. § (1) A pénznyerő automata játékadója játékhelyenként – a játékkaszinóban üzemeltetett pénznyerő automata kivételével – az I. és II. kategóriájú játékteremben üzemelő pénznyerő automata esetén havonta 100 000 forint, az elektronikus kaszinóban üzemeltetett pénznyerő automata esetén havonta 120 000 forint. A játékadót minden megkezdett hónap után meg kell fizetni."
"Title 2
Game Tax
Game Tax of Coin-Activated Gaming Devices and Slot Machines for Amusement
Section 33. (1) The game tax on Class I and Class II coin-activated gaming devices, with the exception of the coin-activated gaming devices operated in casinos, shall be 100,000 forints per month and per location, 120,000 forints per month for coin-activated gaming devices operated in electronic casinos. The game tax shall be payable for each month or fraction thereof."

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen a választ!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Az angol anyanyelvűek alá fogják támasztani, h ezt nem használják. 4 db m.o.-i találat van rá. + még helytelen is: attól, h 1 eszközbe pénzt dobnak, még nem feltétlenül lehet vele pénzt nyerni. Pénznyerő, nem pénzzel működő! A bemásolt törvények lejártak.
51 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search