PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

gazdaságpolitikus

English translation: economic policy maker / economic politician

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:gazdaságpolitikus
English translation:economic policy maker / economic politician

19:44 Feb 28, 2016
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2016-03-02 23:56:25 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Hungarian to English translations [PRO]
Economics
Hungarian term or phrase: gazdaságpolitikus
A pénzügyi válság hatásait boncolgatja a szöveg, ami nálam van lektorálásra, s ez a mondat épp azt ecseteli, más országok gyakorló gazdaságpolitikusai, ill. akadémiai előadók mit gondolnak szükséges lépésnek.
Köszi előre is a segítséget! :)
Ildi Szemők
Hungary
economic policy maker / economic politician
Explanation:
Érdekes, mert „economic policyre” sok találat van:

https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...

Economic politicianre viszont kevés:

https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q="economic politicians"

Igaz, a Cambridge University Press is kiadott könyvet ilyen kifejezéssel, szóval ez elég hiteles forrásnak tűnik:

https://books.google.hu/books?id=gKmwaU2p8tsC&pg=PA12&lpg=PA...

Bárhogy is, úgy tűnik, angolul inkább az „economic policy maker” a bevett kifejezés:

https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...
Selected response from:

András Veszelka
Hungary
Grading comment
köszönöm szépen a hozzászólásokat! Van igazság Peter Simon érvelésében, de attól tartok, az leegyszerűsítés lenne, ezért döntöttem e mellett.
Köszi szépen még egyszer! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1economic policy expert
JANOS SAMU
4 +2economic policy maker / economic politician
András Veszelka
3economist
Peter Simon


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
economist


Explanation:
Azt gondolom, hogy ez az angolszász kultúrákban a magyar 'közgazdász' fogalmához hasonlít, míg a 'gazdaságpolitikus' egy fellengzős magyar címke azokra, akik a gazdasági életet politikusi pozícióból kívánják befolyásolni. Tehát érzésem szerint ilyen politikusi címke angolul aligha van, legalábbis nem találok rá semmi. Viszont Keyes életrajzában pl. így írják le, "K. ... was an English economist whose ideas fundamentally changed the theory and practice of modern macroeconomics and the economic policies of governments", vagy tovább "Keynesian economics provided the theoretical underpinning for economic policies undertaken in response to the crisis by President Barack Obama of the United States, Prime Minister Gordon Brown of the United Kingdom, and other heads of governments." Tehát a közgazdász nem egészen politikus, viszont alapvetően befolyásolhatja a gazdaságpolitikát, azaz az "economic policy"-t (ma-an szótárak). Én tehát nem engedném a fordításban, hogy a szó politikusi oldala hangsúlyozódjon.


    https://en.wikipedia.org/wiki/John_Maynard_Keynes
Peter Simon
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: Péter, az "economist whose ideas fundamentally changed" az mondjuk egy kiemelkedő közgazdász, akinek tanai stb., de szvsz a gazdaságpolitikus jóval tágabb fogalom, mint pl. a közismert gasztroblogger vs. Michelin-csillagos mesterszakács (nekem se)
5 hrs
  -> Kösz, Erzsi, tudom, de nekem pl. az economic politician és mások akkor sem jön be :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
economic policy maker / economic politician


Explanation:
Érdekes, mert „economic policyre” sok találat van:

https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...

Economic politicianre viszont kevés:

https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q="economic politicians"

Igaz, a Cambridge University Press is kiadott könyvet ilyen kifejezéssel, szóval ez elég hiteles forrásnak tűnik:

https://books.google.hu/books?id=gKmwaU2p8tsC&pg=PA12&lpg=PA...

Bárhogy is, úgy tűnik, angolul inkább az „economic policy maker” a bevett kifejezés:

https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...


András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm szépen a hozzászólásokat! Van igazság Peter Simon érvelésében, de attól tartok, az leegyszerűsítés lenne, ezért döntöttem e mellett.
Köszi szépen még egyszer! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: economic policy maker http://www.econstrat.org/research/us-economic-policy
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

agree  Erzsébet Czopyk
3 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

neutral  Annamaria Amik: Nem biztos, hogy az akadémiai előadók "policy makerek".
15 hrs
  -> Köszönöm az észrevételt! Lásd az illetve szó jelentését, pl. :http://wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Illetve Ahogy te is írod, jelen esetben az akadémiai előadók és a gazdaságpoltikusok nem azonosak, az illetve jelentése ezért itt "vagy"

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
economic policy expert


Explanation:
Van belőlük sok. Lásd a referenciát.


    Reference: http://www.reviewjournal.com/business/economic-development/n...
    https://www.linkedin.com/title/economic-policy-expert
JANOS SAMU
United States

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik
8 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search