Habzsi-Dőzsi

English translation: gourmet lifestyle

02:32 Apr 9, 2013
Hungarian to English translations [PRO]
Cooking / Culinary / szófordulat
Hungarian term or phrase: Habzsi-Dőzsi
Magyarázat:

A primer örömökben dúskáló könnyű életet, illetve a nyakló nélküli evés örömét kifejező fordulat, amely a nagy mennyiségre és a jó minőségre egyaránt utal.

Köszönöm
MandiKa
English translation:gourmet lifestyle
Explanation:
Még azt is megkockáztatnám, hogy a második linkben szereplő hely nevét: Luv Cravings
is be lehetne vetni, egy rövid magyarázattal. Azért, mert a habzsi-dőzsi a becézés miatt egyfajta közvetlenségre utal, amit sem a Lucullan, sem a gourmet lifestyle nem ad vissza a luv cravings viszont igen. A gourmet lifestyle-ra keresve rengeteg találat jön fel különben. Hátha azokon az oldalakon lenne valami jó kifejezés. Ezzel próbálkoztam én is, így jutottam el a luv cravingshoz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2013-04-15 09:31:10 GMT)
--------------------------------------------------

Helyesbítés: luv cravingshez
Bocsánat, siettem! :-)
Selected response from:

Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
Grading comment
Koszonom. A luv cravingset választottam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Lucullus feast
János Untener
3gourmet lifestyle
Gizella Katalin Abrudan


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lucullus feast


Explanation:
a lucullisi lakoma jutott eszembe, főleg a nagy mennyiségű, jó minőségű, nyakló néküli evés öröméről
http://www.mommo.hu/szoveg/50089
Miután visszatért Rómába, a politikával, közélettel alig foglalkozott. Idejét irodalommal, szórakozással, mulatozással, óriási vagyonának élvezetével töltötte, s emiatt még manapság is az ínyencség megtestesítőjének tartják. Ő találta ki azt, hogy a sót le kell darálni, így jobban lehet sózni az ételeket.


"Egy szenátusi futár érkezik a napsütötte Kis-Ázsiába, a győztes római hadvezér, Lucius Licinius Lucullus táborába. A hadvezér éppen a tisztjeivel ünnepli a Birodalom győzelmét, amelyet a hosszú ideje halálos veszélyt jelentő Mithridatész pontuszi és Tigranész arméniai uralkodó felett aratott. Mindenki tiszteli, a nép imádja, akár egyeduralomra is törhetne. A futár átadja a Szenátus levelét. Lucullus elsápad: Róma gyakorlatilag megfosztotta hatalmától. Lucullus dühösen tér vissza Rómába, ahol a hadjáratok átláthatatlan eseményeihez képest is gyors, forgatagos, kaotikus világ várja. A politikai érdekek percről percre változnak, barátok ellenséggé, ellenségek baráttá válnak, és a hatalmon maradás tétjei olyan magasra nőttek, hogy egész dinasztiák áldozatául válhatnak egy-egy ambíciónak. A birodalom közben nő, a világ tágul, és a mindennapok egyre véresebb küzdelmek csataterévé válnak. Ezt szemlélve Lucullus az asztalra csap, és úgy dönt, hogy többet nem törődik a karnevállal. Belekezd végtelen lakomáiba. Az ismert világ valamennyi pontjáról magához rendeli a legkiválóbb ételeket és szakácsokat. Barátai, és ellenségei folyamatosan megfordulnak nála, és miközben őket belülről emészteti a napi ármánykodás, addig az egykor karakán hadvezér a világot emésztgeti magában. Lucullus lassan elhízik, ráncai kisimulnak, és boldogan fogyasztja a világ minden javát, míg az istenek magukhoz nem szólítják
http://en.wikipedia.org/wiki/Gardens_of_Lucullus



János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Annamaria Amik: Lucullan feast
1 hr
  -> tényleg, köszi! bevallom ezúttal nem néztem utána

3 days 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gourmet lifestyle


Explanation:
Még azt is megkockáztatnám, hogy a második linkben szereplő hely nevét: Luv Cravings
is be lehetne vetni, egy rövid magyarázattal. Azért, mert a habzsi-dőzsi a becézés miatt egyfajta közvetlenségre utal, amit sem a Lucullan, sem a gourmet lifestyle nem ad vissza a luv cravings viszont igen. A gourmet lifestyle-ra keresve rengeteg találat jön fel különben. Hátha azokon az oldalakon lenne valami jó kifejezés. Ezzel próbálkoztam én is, így jutottam el a luv cravingshoz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2013-04-15 09:31:10 GMT)
--------------------------------------------------

Helyesbítés: luv cravingshez
Bocsánat, siettem! :-)


    Reference: http://www.gourmet-lifestyle.co.uk/
    Reference: http://luvcravings.com/
Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Koszonom. A luv cravingset választottam




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search