minőségi engedmény

English translation: reduction for defective work

14:25 Feb 12, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: minőségi engedmény
Hibás teljesítés esetén az eredetileg megállapított árból. Ha a "quality discount(s)" helyett van meggyőzőbb megoldás, szívesen veszem.
anyone
Hungary
English translation:reduction for defective work
Explanation:
A hangsúly a hibás teljesítésen van, és annak elfogadása csak a legutolsó megoldás. A normális megoldás a hiba kijavítása.
Ha a kivitelező nem akarja vagy nem tudja ezt teljesíteni, akkor nem az engedmény az első megoldás, hanem más kivitelezővel kell kijavíttatni a hibát és ennek költségét levonni a szerződés árából. (Persze mindehhez jól megfogalmazott standard szerződés kell.)
Ha mégis inkább megegyeznek, hogy marad a minőségen aluli munka, akkor változtatási instrukciót "variation" kell kiadni, az eredeti árat levonni és a csökkentett értékű árat behelyettesíteni. Ami gyakorlatban árcsökkentés - reduction.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Az "egészen más kérdés"-t én sem értem. Köszönöm mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5reduction for defective work
juvera
3 +1quality rebate
Zsuzsa Berenyi
4quality deviation acceptance
Péter Tófalvi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
quality deviation acceptance


Explanation:
Én így fordítanám.

Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
quality rebate


Explanation:
Igaz, hogy német cégnél, de gyakran találkoztam vele így.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X)
29 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
reduction for defective work


Explanation:
A hangsúly a hibás teljesítésen van, és annak elfogadása csak a legutolsó megoldás. A normális megoldás a hiba kijavítása.
Ha a kivitelező nem akarja vagy nem tudja ezt teljesíteni, akkor nem az engedmény az első megoldás, hanem más kivitelezővel kell kijavíttatni a hibát és ennek költségét levonni a szerződés árából. (Persze mindehhez jól megfogalmazott standard szerződés kell.)
Ha mégis inkább megegyeznek, hogy marad a minőségen aluli munka, akkor változtatási instrukciót "variation" kell kiadni, az eredeti árat levonni és a csökkentett értékű árat behelyettesíteni. Ami gyakorlatban árcsökkentés - reduction.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
Az "egészen más kérdés"-t én sem értem. Köszönöm mindenkinek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  hollowman (X): Ez egy egészen más kérdésre adott válasz.
26 mins
  -> Kérlek, írd le azt a más kérdést.

agree  denny (X): fee reduction
43 mins
  -> Thanks denny, yes, fee reduction...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search