pénzvisszafizetési bankgarancia

English translation: refund bank guarantee

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:pénzvisszafizetési bankgarancia
English translation:refund bank guarantee
Entered by: Ildiko Santana

12:09 Feb 24, 2011
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / bankgarancia, akkreditiív
Hungarian term or phrase: pénzvisszafizetési bankgarancia
A pénzvisszafizetési bankgarancia: a vevő előre fizet az eladónak, az eladó viszont elhelyez bizonyos pénzösszeget egy banknál, hogy hibás teljesítés esetén vissza tudja fizetni az ő hibájából egy át nem vehető áru vételárát. Van erre angol kifejezés?


The Principal pays for the goods in advance but asks a bank guarantee from the Supplier to pay back the purchase price of certain Good(s) in case it proves to be inacceptable. It is something like the opposite of letter of credit.
Zsuzsanna Csibi
refund bank guarantee
Explanation:
"Mindful of the credit risk it runs should the yard not perform the contract, and the need then to pursue a recovery of its advance payments, a buyer will have those payments secured in advance by a refund bank guarantee of the title, ideally provided by a state bank. If that bank were then to renege on a justified call under its guarantee, that would be a prime example of the sort of political risk mentioned earlier. (...)
The express terms will spell out preconditions for a claim. For instance: ...
- the insured must have called the refund bank guarantee but have had no response from the bank."
http://www.internationallawoffice.com/newsletters/Detail.asp...

A bankgarancia minden esetben bank guarantee angolul, minősítése a felhasználás célja szerint változhat, pl. teljesítési bankgarancia: performance bank guarantee, stb. Jó könyv, érdemes beszerezni:
Bank Guarantees in International Trade - Third revised edition
Bankgaranciák a Nemzetközi Kereskedelemben - 3. átdolgozott kiadás (ICC No 661)
"A szerző öt európai ország precedensjogát és jogi irományait használja fel annak elemzésére, hogyan alakította ki a bankgarancia gyakorlati alkalmazása a jogi formákat. Ugyankcsak figyelembe vesz amerikai írásokat, valamint idevágó európai eseteket.
Tartalom:
garancia-típusok (tender, teljesítési garancia, hatályban tartás, visszafizetés, visszatartás, bírói)
fizetési mechanizmusok (első felszólítás, harmadik fél okmányai, választottbírósági vagy bírói végzés)
jogi szubszumálás és összehasonlítás
kockázatok és tárgyalások
bankgarancia, mint pénzügyi szolgáltatás
bankgarancia klauzulák
a megbízó bank és a nyitó bank közötti kapcsolatok
ellengarancia"
http://www.icc.co.hu/index.php?akt_menu=529

Volt már itt KudoZ kérdés angolról franciára a "Refund bank guarantee":
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/real_estate/4827...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3refund bank guarantee
Ildiko Santana
5L/C - letter of credit for reinbursement
Andras Szekany
5 -1money back guarantee
rajtranslator
4advance payment bank guarantee
Gusztáv Jánvári
4 -1(money) repayment guarantee
Ajna Tóth


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
(money) repayment guarantee


Explanation:
http://ask.alibaba.com/Q/800409155-Repayment-guarantee.html


    Reference: http://ask.alibaba.com/Q/800409155-Repayment-guarantee.html
Ajna Tóth
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Mondjuk az alibaba echte kínai, ezért referenciaként nem merném megadni, de egyébként jó lenne a kifejezés, csak a bank hizányzik belőle, jogi és pénzügyi szövegben pedig ez nem mindegy
11 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
advance payment bank guarantee


Explanation:
Tudtommal ez a jó kifejezés, ebben van benne az, ami a definícióban (az előrefizetés, a bank, a garancia és a visszafizetés egyszerre).

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
money back guarantee


Explanation:
Széles körben ez a legelterjedtebb

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2011-02-24 12:30:06 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat elhamarkodtam a választ:
Esetünkben a helyes válasz:
bank guarantee
reference:
http://www.investopedia.com/terms/b/bankguarantee.asp


    Reference: http://www.google.com/search?q=money+back+guarantee&ie=utf-8...
rajtranslator
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Ez vásárlásokra vonatkozik és konyhanyelvi, nem pedig bankokra. Ott hivatalosabb formát használnak
6 mins
  -> igen észrevettem, hogy nem a kérdésre válaszoltam (nem láttam a "bank" szót). Mea culpa. A note-ba írtam a helyes választ

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
L/C - letter of credit for reinbursement


Explanation:
- a bankgarancia szinte mindig money back, tehát ennek a hangsúlyozása hm. felesleges
a bankgarancia kifejezetten német eredetű terminus, az angol a letter of credit

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Annamaria Amik: reiMbursement
3 hrs
  -> kösz jogos a 2 pont

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
refund bank guarantee


Explanation:
"Mindful of the credit risk it runs should the yard not perform the contract, and the need then to pursue a recovery of its advance payments, a buyer will have those payments secured in advance by a refund bank guarantee of the title, ideally provided by a state bank. If that bank were then to renege on a justified call under its guarantee, that would be a prime example of the sort of political risk mentioned earlier. (...)
The express terms will spell out preconditions for a claim. For instance: ...
- the insured must have called the refund bank guarantee but have had no response from the bank."
http://www.internationallawoffice.com/newsletters/Detail.asp...

A bankgarancia minden esetben bank guarantee angolul, minősítése a felhasználás célja szerint változhat, pl. teljesítési bankgarancia: performance bank guarantee, stb. Jó könyv, érdemes beszerezni:
Bank Guarantees in International Trade - Third revised edition
Bankgaranciák a Nemzetközi Kereskedelemben - 3. átdolgozott kiadás (ICC No 661)
"A szerző öt európai ország precedensjogát és jogi irományait használja fel annak elemzésére, hogyan alakította ki a bankgarancia gyakorlati alkalmazása a jogi formákat. Ugyankcsak figyelembe vesz amerikai írásokat, valamint idevágó európai eseteket.
Tartalom:
garancia-típusok (tender, teljesítési garancia, hatályban tartás, visszafizetés, visszatartás, bírói)
fizetési mechanizmusok (első felszólítás, harmadik fél okmányai, választottbírósági vagy bírói végzés)
jogi szubszumálás és összehasonlítás
kockázatok és tárgyalások
bankgarancia, mint pénzügyi szolgáltatás
bankgarancia klauzulák
a megbízó bank és a nyitó bank közötti kapcsolatok
ellengarancia"
http://www.icc.co.hu/index.php?akt_menu=529

Volt már itt KudoZ kérdés angolról franciára a "Refund bank guarantee":
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/real_estate/4827...

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rajtranslator
16 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
2 days 1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
9 days
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search