külföldi hatóság előtt történő felhasználás céljából

English translation: issued for official purposes/use abroad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:külföldi hatóság előtt történő felhasználás céljából
English translation:issued for official purposes/use abroad
Entered by: Potke

20:25 Apr 13, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Certificats
Hungarian term or phrase: külföldi hatóság előtt történő felhasználás céljából
Hatósági bizonyítvány szövegében található, a bizonyítvány kiállításának okára utal. Véleményüket szeretném kikérni, hogy a "for the purpose of foreign administration" megállja-e a helyét vagy mást javasolnak?

Előre is köszönöm.
Potke
Hungary
issued for official purposes/use abroad
Explanation:
Én ezeket a változatokat használom, eddig nem kifogásolták.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2010-04-14 09:35:30 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg: Issued for use in official procedures abroad.
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1issued for official purposes/use abroad
Annamaria Amik
5to present it to foreign authorities
JANOS SAMU


Discussion entries: 2





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
to present it to foreign authorities


Explanation:
Azért nem fordítottam használatot, mert a használatnak megfelelő "use" igénybevételt jelentene és minden esetben be kell mutatni, s majd a külföldi hatóság eldönti, hogy lemásolja, megtartja vagy kijegyez belőle adatokat. A foreign adminsitration nem szerencsés, mert az administration szó esetében fontos hozzátenni, hogy milyen adminisztrációról van szó.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Egyetértek, a "foreign administration" nem szerencsés választás, viszont a "to present" sem. Egy hatósági bizonyítvány nem csak "bemutatásra" szolgálhat, ez a fordítás túlzottan leszűkítené a lehetséges felhasználási módokat (az eredeti: "felhasználás")..
18 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
issued for official purposes/use abroad


Explanation:
Én ezeket a változatokat használom, eddig nem kifogásolták.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2010-04-14 09:35:30 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg: Issued for use in official procedures abroad.

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Én is ezeket a változatokat használom.
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search