PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

ráfutófékes

English translation: overrun braking system

05:32 Feb 1, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Hungarian term or phrase: ráfutófékes
Jármű műszaki lapján, vontatásra vonatkozó adatok között szerepel egy felsorolás részeként.
0 féknélküli, 1 ráfutófékes, 2 átmenőfékes össztömegű vontatmány
Köszönöm előre is.
aronakos
United States
English translation:overrun braking system
Explanation:
A válaszom magára a ráfutó fékrendszerre vonatkozik, amit elsősorban utánfutóknál, trailereknél szoktak használni.
A kontextusból kiindulva azonban a felsorolásba ezt írnám:

equipped with an overrun braking system

a linkek közt alább egy működést leíró PDF-et is találsz
Selected response from:

Tamás Mátyás Kreisz
Hungary
Grading comment
Köszönöm a gyors, kora reggeli választ.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5overruning-type (trailer) brake
Attila Széphegyi
4 +1overrun braking system
Tamás Mátyás Kreisz


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overrun braking system


Explanation:
A válaszom magára a ráfutó fékrendszerre vonatkozik, amit elsősorban utánfutóknál, trailereknél szoktak használni.
A kontextusból kiindulva azonban a felsorolásba ezt írnám:

equipped with an overrun braking system

a linkek közt alább egy működést leíró PDF-et is találsz


    Reference: http://www.al-ko.co.uk/edit/files/support/BrakingOperation.p...
Tamás Mátyás Kreisz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10
Grading comment
Köszönöm a gyors, kora reggeli választ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: overrun brake
1 day 15 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
overruning-type (trailer) brake


Explanation:
"overruning-type trailer brake azaz ráfutó-pótkocsifék"
(Magyar-angol műszaki szótár)

--------------------------------------------------
Note added at 2 nap53 perc (2010-02-03 06:25:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Példa a „with overrun/overrunning brake” szerkezetre (ha nem szeretnénk elegánsan megkerülni a fékes kifejezés lefordítását):
„Trailer DT 1300/1301 with overrun brake, one axle, and 1,300kg capacity (NSN 2330-22-119-7678/2330-22-600-9821)”
http://www.army-technology.com/contractors/electrical/dalste...


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Overrunning két n-nel esetleg, de az ing-es alak helyett a sima "overrun brake" sokkal inkább használatos.
1 day 5 hrs
  -> Tényleg kimaradt egy n. "with overrun/overrunning brake" lásd kiegészítés.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search