őstermelő

English translation: licensed traditional small-scale producer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:őstermelő
English translation:licensed traditional small-scale producer
Entered by: Eva H

10:21 Apr 14, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / adózás
Hungarian term or phrase: őstermelő
Adózással kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy a személyi jövedelemadóbevallásnak (0853) van-e angol fordítása már, mivel sajnos az APEH nem fordította le. Mindenesetre abban van benne a kérdéses szó.
Potke
Hungary
licensed traditional small-scale producer
Explanation:
Őstermelő: special administration category, app. licensed traditional small-scale producer: a non-entrepreneur private farmer, who conducts activities listed in the relevant law on his/her own farm and holds a registered licence for the activity.

www.fvm.hu/doc/upload/200608/avop_pkd_eng_060811.pdf
Selected response from:

Eva H
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3primary producer
Katalin Varga-Pinter
4 +1licensed traditional small-scale producer
Eva H
5self-sufficient farmer
JANOS SAMU


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
primary producer


Explanation:
esetleg még hozzá lehet tenni, hogy agricultural primary producer

Katalin Varga-Pinter
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Ez az értelme, nem kell cifrázni. Benne van a nagyszótárban is. Egyébként a "farmer" is ez. (A self-sufficient megint más, nem tartozik ide.)
6 hrs
  -> köszönöm szépen

agree  Hungary GMK: ez nagyüzem is lehetne, ezért lábjegyzetben magyaráznám.
21 hrs
  -> Köszönöm

agree  Sonia Soros
1 day 7 hrs
  -> Köszönöm

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
self-sufficient farmer


Explanation:
Mivel az őstermelő kifejezés csak jelképes kifejezés, hiszen a meghatározás értelmében bármelyikünk őstermelő lehet 16 éves kora után, így az "ős" szórésznek semmilyen fordítandó jelentése nincs, ezért a kifejezés megközelítő alkalmazása alapján kell fordítani. Itt az őstermelő meghatározása: Mezőgazdasági őstermelő az, aki a 16. életévét betöltötte, nem egyéni vállalkozó magánszemély, aki a saját gazdaságában élő állat, tej és tejipari termékek, zöldségfélék, gyümölcs és dió, gabonafélék szemtermését állítja elő. Ennek igazolására őstermelői igazolvánnyal rendelkezik, adózási szempontból ideértve a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szerv által vezetett ügyfél-nyilvántartási rendszerben nyilvántartott mezőgazdasági termelő magánszemélyt, valamint a termőföldről szóló törvény szerint családi gazdálkodónak minősülő magánszemélyt és e magánszemélynek a családi gazdaságban nem foglalkoztatottként közreműködő családtagját is.
Saját gazdaság alatt a termelést ténylegesen végző magánszemély rendelkezési jogosultságát kell érteni az eszközei (ideértve a bérelt eszközöket is), a termelés szervezése és - a vetőmag-bértermelés, a bérnevelés, a bérhizlalás és a kihelyezett állat tartása esetének kivételével - a termelés eredményének felhasználása felett.
Közösen folytatható a mezőgazdasági őstermelés, ha az őstermelő a családtagjával folytat közös tevékenységet.


    Reference: http://www.magyarorszag.hu:80/vallalkozas/ugyek/vallalkmuk/m...
    Reference: http://docsouth.unc.edu/sohp/H-0098-2/excerpts/excerpt_7943....
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 12

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
licensed traditional small-scale producer


Explanation:
Őstermelő: special administration category, app. licensed traditional small-scale producer: a non-entrepreneur private farmer, who conducts activities listed in the relevant law on his/her own farm and holds a registered licence for the activity.

www.fvm.hu/doc/upload/200608/avop_pkd_eng_060811.pdf

Eva H
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungary GMK: magyarázatnak, lábjegyzetként nem rossz, de a kulcsszó a primary producer.
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search