דיספוזיציה

English translation: disposition

11:02 May 29, 2013
Hebrew to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / מלאי של חברה וכו'
Hebrew term or phrase: דיספוזיציה
חברת איקס רשאית לתפוס ולקחת את המלאי בכל עת ובאופן מיידי כאשר לדעתה קיים חדש כי תיעשה דיספוזיציה כלשהי במלאי שלא על פי הוראות הסכם זה

dispossession?
? תודה מראש על התשובה
Gad Kohenov
Israel
English translation:disposition
Explanation:
act of disposing, disposal

אם התובעים סבורים שדיס פוזיציה היא dispossession התוצאה המשפטית הפרשנית
המתחייבת ברורה: dispossession רחוקה מרחק מזרח ממערב מהפרשנות שמנסים התובעים
לייחס לה; possession היא חזקה / שליטה בנכס ואיסורה הוא איסור העברת חזקה / שליטה
בנכס למאן דהו. אין בין זה לבין שימוש בנכס וניצולו ובנייה עליו שאינן כרוכות בהעברת זכויות
ו/או חזקה בנכס כל קשר ועל פניו המונח מכוון להעברת החזקה / השליטה ) possession ( בלבד
ללא שום איסור נוסף.
2
.)dispossession ולא ( disposition אולם המשמעות הנכונה של דיס פוזיציה, שלא כתובעים, היא
נבחן את המונח במשמעותו המלונאית, בשימושו בחקיקה המנדטורית ממנה השתרבב לשיח
המשפטי הישראלי, ובשימושו בפסיקה הישראלית.
ולפני זאת נעיר כי התובעים לא ביקשו רשות לערער על הצו הזמני שניתן בתיק זה כנוסחו, כך
שמנסים הם עכשיו בתשובתם לבקשה להבהרת הצו לעשות מקצה שיפורים, ולתקן את שחדלו עת
לא נקטו בדרך הדיונית הערעורית המתאימה.
במשמעותו המלונאית Dispossession
כל ההדגשות ב"מרקר" להלן הן של הח"מ עו"ד ריאד אבו-פול, והן מסמנות את התרגום
הרלוונטי לענייננו.
Oxford בהוצאת Oxford Dictionary of Law, 5th Ed. (2003), , במלון אוקספורד המשפטי
מופיע הערך כדלקמן: University Press
"disposition n. 1. (in land law) The transfer of property by some act of its
owner, e.g. by sale, gift, will, or exchange. 2. (in the law of evidence) The
tendency of a party (especially the accused) to act or think in a particular
way.

0001.pdf - http://is.gd/5eBsTJ


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2013-05-29 11:27:00 GMT)
--------------------------------------------------

העברה או מכירה של המלאי שלא לפי ההסכם
Selected response from:

Sandra & Kenneth Grossman
Israel
Grading comment
Merci cheful!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5disposition
Sandra & Kenneth Grossman
4 +3Disposition
Detelina Mileva


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Disposition


Explanation:
The links below explain the meaning of disposition of stock


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/d/disposition.asp
    Reference: http://www.investinganswers.com/financial-dictionary/investi...
Detelina Mileva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra & Kenneth Grossman
10 mins
  -> Thank you

agree  Frank Mayers
1 hr
  -> Thank you

agree  Simon Charass
8 hrs
  -> Thank you

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
disposition


Explanation:
act of disposing, disposal

אם התובעים סבורים שדיס פוזיציה היא dispossession התוצאה המשפטית הפרשנית
המתחייבת ברורה: dispossession רחוקה מרחק מזרח ממערב מהפרשנות שמנסים התובעים
לייחס לה; possession היא חזקה / שליטה בנכס ואיסורה הוא איסור העברת חזקה / שליטה
בנכס למאן דהו. אין בין זה לבין שימוש בנכס וניצולו ובנייה עליו שאינן כרוכות בהעברת זכויות
ו/או חזקה בנכס כל קשר ועל פניו המונח מכוון להעברת החזקה / השליטה ) possession ( בלבד
ללא שום איסור נוסף.
2
.)dispossession ולא ( disposition אולם המשמעות הנכונה של דיס פוזיציה, שלא כתובעים, היא
נבחן את המונח במשמעותו המלונאית, בשימושו בחקיקה המנדטורית ממנה השתרבב לשיח
המשפטי הישראלי, ובשימושו בפסיקה הישראלית.
ולפני זאת נעיר כי התובעים לא ביקשו רשות לערער על הצו הזמני שניתן בתיק זה כנוסחו, כך
שמנסים הם עכשיו בתשובתם לבקשה להבהרת הצו לעשות מקצה שיפורים, ולתקן את שחדלו עת
לא נקטו בדרך הדיונית הערעורית המתאימה.
במשמעותו המלונאית Dispossession
כל ההדגשות ב"מרקר" להלן הן של הח"מ עו"ד ריאד אבו-פול, והן מסמנות את התרגום
הרלוונטי לענייננו.
Oxford בהוצאת Oxford Dictionary of Law, 5th Ed. (2003), , במלון אוקספורד המשפטי
מופיע הערך כדלקמן: University Press
"disposition n. 1. (in land law) The transfer of property by some act of its
owner, e.g. by sale, gift, will, or exchange. 2. (in the law of evidence) The
tendency of a party (especially the accused) to act or think in a particular
way.

0001.pdf - http://is.gd/5eBsTJ


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2013-05-29 11:27:00 GMT)
--------------------------------------------------

העברה או מכירה של המלאי שלא לפי ההסכם

Sandra & Kenneth Grossman
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Merci cheful!
Notes to answerer
Asker: העברה או הקניית נכס? כן בהחלט נראה מתאים


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Detelina Mileva: Sorry, didn't see you've answered already.
5 mins
  -> Thanks, Detelina!

agree  Itzik Greenvald Mivtach
39 mins
  -> Thanks!

agree  Sergio Kot
58 mins
  -> Thanks!

agree  Frank Mayers
1 hr
  -> Thanks!

agree  Simon Charass
8 hrs
  -> Thanks!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search