Durchlauftrockner

Swedish translation: genomloppstork

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Durchlauftrockner
Swedish translation:genomloppstork
Entered by: Erik Hansson

15:46 Feb 24, 2009
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / torkning efter screentryckning
German term or phrase: Durchlauftrockner
Det rör sig en tork i vilken material (styvt eller flexibelt) som nyligen har genomgått screentryckning passerar. Detta material måste ha lämpliga egenskaper så att det inte deformeras, kondenseras eller bränns sönder när det löper igenom torken.

Jag har funderat kring genomkörnings-/genomlöpningstork, men det var en återvändsgränd. Det ska definitivt heta tork (och inte torkare), men vilket förled kan passa? Tack på förhand!
Erik Hansson
Germany
genomloppstork
Explanation:
Enl ref
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack, Rauno! Passar perfekt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1genomloppstork
myrwad
1 -1genomtorktumlare / genomtorktumling
andres-larsen


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
genomtorktumlare / genomtorktumling


Explanation:
genomtorktumlare / genomtorktumling

I do not know Swedish and am only trying to help with potential source references in Swedish on the subject of dryers and tumble dryers

sources:

[PDF] softDry-torktumlaren sköter tvätten i en ny dimension. Omtumlande ... - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Om strykning inte direkt tillhör favoritsysslan är softDry-torktumlaren ett utmärkt alternativ. Genom sin stora trumma reduceras vecken och med tillvalet ...
www.siemens-hushall.com/Files/Siemens/Se/sv/Press/.../softD...

Husqvarna-Electrolux - QW491A, En extremt energisnål torktumlare ... - En extremt energisnål torktumlare med A i energiklass genom värmepumpsystem. Sensorstyrda program med egen anpassning av torrhetsgraden. ...
www.husqvarna-electrolux.se/node146.asp?ProdID=14314 - 26k -

Energimyndigheten - Bra att veta om torktumlare - 19 mar 2008 ... Klädesplagg slits med tiden och framför allt genom användningen, ... Symbol för att plagget tål torktumling vid låg temperatur ...
www.energimyndigheten.se/sv/hushall/Tips-pa-hur-du-spar-ene... - 30k -

[PDF] Torktumlarens funktion - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Torktumla inte: ylle, silke, nylonstrumpor, ömtåliga broderier, tyger med ... Öppna luckan genom att dra i luckhandtaget. Om barnspärren är inkopplad måste ...
www.whirlpool.se/ifudocs/501930700679S.pdf -

[PDF] Välj rätt torktumlare - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
ning en komma tidigare vid torktumling än vid annan torkning. .... Du sparar energi genom att inte torka tvätten absolut torr i torktumlaren. Dess- ...
www.coop.se/upload/modul/coopse/vh-vitvaror/Valj-ratt-torkt... -

[PDF] Torktumlare 2004 - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Den varma och fuktiga luften kan också släppas ut genom ett hål i ... Plagget tål torktumling (symbolen är borttagen, men kan finnas kvar i vissa ...
www.konsumentverket.se/Documents/marknadsoversikter/torktum... -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Reino Havbrandt (X): If you do not know the target language, there is no need to make an effort to answer.
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
genomloppstork


Explanation:
Enl ref


    Reference: http://www.spacio.se/sv/02produkte/Kiwoprint.pdf
myrwad
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Tack, Rauno! Passar perfekt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt (X): genomloppstork blir bra
15 hrs
  -> Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search